Międzynarodowa Federacja Samochodowa wyraziła zgodę na wprowadzenie modyfikacji ułatwiających Robertowi Kubicy prowadzenie aut rajdowych najnowszej generacji. Umożliwi to Polakowi starty w pełnym cyklu przyszłorocznych mistrzostw, ale ostateczne decyzje odnośnie wyboru serii i samochodu jeszcze nie zapadły - podaje blog sokolimokiem.tv.
Kubica, który do tej pory prowadził auta starszej generacji, biegi zmieniał za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. Dla polskiego kierowcy z ograniczoną sprawnością ruchową było to duże udogodnienie. Najnowsze samochody WRC i RRC (słabsze, jeździ się nimi w mistrzostwach Europy) wyposażone są jednak w drążek zmiany biegów zamiast łopatek - stąd prośba do władz FIA o dopuszczenie modyfikacji. Międzynarodowa Federacja Samochodowa przychyliła się do niej. Ponieważ zmiana biegów za pomocą łopatek jest szybsza, praca systemu, który je obsługuje, zostanie opóźniona w taki sposób, aby nie dawała polskiemu kierowcy żadnej nieregulaminowej przewagi.
"Dopuszczenie takiego rozwiązania otworzy przed Kubicą drzwi do rozpoczęcia rywalizacji w najważniejszych seriach rajdowych. Jedną z rozważanych aktualnie opcji na sezon 2013 są starty w cyklu mistrzostw Europy, w których gotowość do współpracy zgłosił zespół M-Sport, wystawiający Fordy Fiesta w wersji RRC. Takie auta są nieznacznie słabsze od samochodów WRC" - czytamy na blogu.
pr, sokolimokiem.tv
"Dopuszczenie takiego rozwiązania otworzy przed Kubicą drzwi do rozpoczęcia rywalizacji w najważniejszych seriach rajdowych. Jedną z rozważanych aktualnie opcji na sezon 2013 są starty w cyklu mistrzostw Europy, w których gotowość do współpracy zgłosił zespół M-Sport, wystawiający Fordy Fiesta w wersji RRC. Takie auta są nieznacznie słabsze od samochodów WRC" - czytamy na blogu.
pr, sokolimokiem.tv