Według opinii respondentów uczestniczących w badaniu Pentagon Omnibus przeprowadzonego przez Pentagon Research – wieloetapowy wyścig kolarstwa szosowego Tour de Pologne był najbardziej rozpoznawalnym wydarzeniem sportowym, które odbyło się w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponad 4 na 5 respondentów słyszało o wydarzeniu organizowanym przez Czesława Langa.
Drugą najczęściej wskazywaną imprezą sportową był Konkurs PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem (72,3% głosów ankietowanych). Nieco mniej, bo 67,9% wszystkich respondentów słyszało o tegorocznych Mistrzostwach Europy w siatkówce mężczyzn, które były organizowane przez Polskę i Danię we wrześniu 2013 roku.
Co ciekawe, na czwartym i piątym miejscu znalazły się wydarzenia związane ze skokami narciarskimi, oba rozgrywane w Wiśle: zawody Pucharu Świata oraz Letnie Grand Prix. Na rozpoznawalność powyższych imprez z pewnością wpłynęły dobre wyniki zawodników reprezentacji Polski oraz popularność dyscypliny po sukcesach Adama Małysza.
Według opinii respondentów do w ostatnim roku najbardziej przyczynił promocji Polski za granicą się Tour de Pologne. Wyścig zaliczany do UCI ProTour uzyskał (64,1% głosów ankietowanych).
Drugim wydarzeniem, które miało największy wpływ na promocję naszego kraju uznano Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn (44,2% odpowiedzi ankietowanych). Tylko o 0,6% głosów mniej otrzymał Konkurs Pucharu Świata w skokach w Zakopanem, który według respondentów został oceniony jako trzecie najważniejsze wydarzenie, które promowało Polskę.
Czwartą imprezą wskazaną przez respondentów zostały zawody Pucharu Świata rozgrywane na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle-Malince (18,2% odpowiedzi respondentów).
Kolejnym, piątym wydarzeniem w zestawieniu był LOTOS 70. Rajd Polski. Zawody, które odbyły się w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy FIA 2013 otrzymały 9,1% głosów respondentów.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 4-7 października 2013 roku na próbie 495 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online. Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była kwotowo i jest reprezentatywna pod względem wieku oraz płci dla mieszkańców Polski w wieku 18-49 lat. Ranking został opracowany metodą ilościową.
Co ciekawe, na czwartym i piątym miejscu znalazły się wydarzenia związane ze skokami narciarskimi, oba rozgrywane w Wiśle: zawody Pucharu Świata oraz Letnie Grand Prix. Na rozpoznawalność powyższych imprez z pewnością wpłynęły dobre wyniki zawodników reprezentacji Polski oraz popularność dyscypliny po sukcesach Adama Małysza.
Według opinii respondentów do w ostatnim roku najbardziej przyczynił promocji Polski za granicą się Tour de Pologne. Wyścig zaliczany do UCI ProTour uzyskał (64,1% głosów ankietowanych).
Drugim wydarzeniem, które miało największy wpływ na promocję naszego kraju uznano Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn (44,2% odpowiedzi ankietowanych). Tylko o 0,6% głosów mniej otrzymał Konkurs Pucharu Świata w skokach w Zakopanem, który według respondentów został oceniony jako trzecie najważniejsze wydarzenie, które promowało Polskę.
Czwartą imprezą wskazaną przez respondentów zostały zawody Pucharu Świata rozgrywane na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle-Malince (18,2% odpowiedzi respondentów).
Kolejnym, piątym wydarzeniem w zestawieniu był LOTOS 70. Rajd Polski. Zawody, które odbyły się w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy FIA 2013 otrzymały 9,1% głosów respondentów.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 4-7 października 2013 roku na próbie 495 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online. Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była kwotowo i jest reprezentatywna pod względem wieku oraz płci dla mieszkańców Polski w wieku 18-49 lat. Ranking został opracowany metodą ilościową.