Kim Kardashian wykupiła całostronicowe ogłoszenie w gazecie, aby zwrócić uwagę na ludobójstwo Ormian

Kim Kardashian wykupiła całostronicowe ogłoszenie w gazecie, aby zwrócić uwagę na ludobójstwo Ormian

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kim Kardashian
Kim Kardashian Źródło: Newspix.pl / fot. ZUMA
Kim Kardashian wykupiła całostronicowe ogłoszenie w amerykańskim dzienniku „New York Times”, w którym podkreśliła, że światowi przywódcy nie mogą dalej zaprzeczać ludobójstwu Ormian. Była to odpowiedź na wcześniejszą publikację „Wall Street Journal”, w której napisano, że rzeź Ormian nie miała znamion ludobójstwa.

Mimo że wielu historyków określa wydarzenia z lat 1915-1917 jako pierwsze ludobójstwo w XX wieku, Turcja zdecydowanie odrzuca te oskarżenia. Ormianie twierdzą, że w trakcie rozpadu Imperium Osmańskiego mogło zostać zamordowywanych nawet 1,5 mln ich pobratymców. Od lat Armenia zabiega na arenie międzynarodowej o uznanie tej zbrodni za ludobójstwo.

W kwietniu tego roku Kim Kardashian, której ojciec Robert jest amerykańskim Ormianinem w trzecim pokoleniu, wraz z mężem Kanye Westem przylecieli do Armenii, by kilka tygodni przed obchodami 100. rocznicy ludobójstwa uczcić pamięć półtora miliona wymordowanych przez Turków Ormian. Celebrytka została zaproszona do kraju przez władze w Erywaniu.

Ogłoszenie Kardashian to część kampanii społecznej

Z kolei 20 września Kardashian wykupiła całostronicowe ogłoszenie w amerykańskim dzienniku „New York Times”, w którym podkreśliła, że światowi przywódcy nie mogą dalej zaprzeczać ludobójstwo Ormian. Była to odpowiedź na wcześniejszą publikację „Wall Street Journal”, w której napisano, że rzeź Ormian nie miała znamion ludobójstwa.  Ogłoszenie Kardashian to część kampanii społecznej prowadzonej przez Ormiańską Fundację Edukacyjną. Działania organizacji mają na celu propagowanie wiedzy o rzezi Ormian wśród amerykańskiego społeczeństwa. Większość akcji fundacji jest skierowana do studentów.

„Kłamstwa tworzą dobre nagłówki, dobre nagłówki tworzą dobre okładki”

„Kłamstwa tworzą dobre nagłówki, dobre nagłówki tworzą dobre okładki, a z kolei dobre okładki wpływają na sprzedaż magazynów. Takie są prawa show-biznesu. Kiedy jednak przeczytałam artykuł w jednej z najbardziej popularnych amerykańskich gazet, w którym zaprzeczono tragedii, jaka dotknęła Ormian, poczułam, że muszę coś zrobić. „WSJ” to poważny dziennik, to nie jest tabloid ani plotkarskie pisemko, z ich publikacjami liczy się wielu poważnych i wpływowych ludzi. Czy redaktorzy zgodziliby się opublikować artykuł,w którym zaprzeczanoby Holocaustowi czy atakowi terrorystycznemu z 11 września?  Takie publikacje jak ta, dotycząca ludobójstwa Ormian, są nieodpowiedzialne i moralnie szkodliwe” – napisała Kardashian w ogłoszeniu umieszczonym na łamach „New York Times”.

twitter

Źródło: The Independent