Facebook wprowadza zmiany w aplikacji Messenger. Użytkownicy niezadowoleni

Facebook wprowadza zmiany w aplikacji Messenger. Użytkownicy niezadowoleni

Smartfon, zdjęcie ilustracyjne
Smartfon, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / fot. Tomasz Zajda
Władze Facebooka postanowiły przetestować wprowadzenie reklam do swojej aplikacji Messenger, która umożliwia komunikowanie się z innymi użytkownikami serwisu. Reklamy mają się wyświetlać pomiędzy kontaktami.

Aplikacja Messenger umożliwia komunikowanie się z innymi użytkownikami Faceboooka. Obecnie jest to jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. W ramach aplikacji można przesyłać nie tylko wiadomości tekstowe, ale również zdjęcia oraz filmiki. Władze amerykańskiego koncernu postanowiły przetestować nową opcję, która zaledwie kilka dni po wprowadzeniu wywołała falę protestów ze strony użytkowników. W mediach społecznościowych pojawia się wiele krytycznych opinii pod adresem Facebooka oraz testowanych zmian. Od kilku dni na liście kontaktów w Messengerze pojawiły się bowiem reklamy. Elementy sponsorowane sąwyświetlane na głównym ekranie aplikacji i pojawią się pod sekcją „Aktywni teraz” . Opcja została na razie wprowadzona u części użytkowników, ponieważ w tej sposób władze Facebooka chcą sprawdzić, ich skuteczność.

Firma testuje na razie różne formaty umieszczanych reklam. W oświadczeniu wydanym przez amerykańskiego giganta możemy przeczytać, że docelowo reklamy miałyby zachęcać użytkowników do interakcji np. poprzez czat z przedstawicielem biznesowym czy sztuczną inteligencją. Manager zarządzający Messengerem Stan Chudnovsky tłumaczy, że wprowadzenie reklam jest związane z koniecznością zmiany modelu biznesowego i wypracowania większego zysku. Dodatkowe środki finansowe miałyby zostać przeznaczone na wypłaty dla pracowników, a także pokryłyby koszty utrzymania serwerów. Z informacji przekazanych przez Chudnovsky'ego wynika, że wszyscy użytkownicy Messengera zaczną widzieć reklamy do końca tego roku, a ich wdrażanie ma przebiegać falowo.

Czytaj także

 2

Czytaj także