W ubiegłym tygodniu na Facebooku Dove pojawiła się reklama promująca żel pod prysznic. Przedstawiono w niej ciemnoskórą kobietę w brązowej bluzce. W kolejnej scenie modelka ściąga koszulkę. Na końcu ukazuje się osoba o jasnej karnacji w ubraniu o kolorze kremowym. Internauci odczytali przemianę ciemnoskórej kobiety w białą, jako rasistowską metaforę. Po wpływem negatywnych komentarzy, marka Dove opublikowała przeprosiny w mediach społecznościowych i usunęła reklamę.
Lola Ogunyemi, czyli ciemnoskóra modelka, która wystąpiła w reklamie uważa, że nagranie zostało źle zrozumiane, a ona nie czuje się ofiarą. Wytłumaczyła, że w rozszerzonej wersji spotu, przedstawicielki różnych ras rozmawiają ze sobą o swoich rodzajach skóry, a biała kobieta „przemienia się” w Azjatkę. Przyznała jednak, że krótsze warianty zniekształcają obraz.
„Choć zgadzam się z reakcją Dove i decyzją o przeprosinach za ewentualne sprawienie komuś przykrości, uważam, że powinni bronić swojej wizji twórczej. Oni wybrali mnie – ciemnoskórą kobietę na twarz kampanii. Nie jestem tylko milczącą ofiarą źle zrozumianej reklamy. Jestem silna, jestem piękna i nie będę wymazana" – napisała modelka w liście do portalu theguardian.com