Internet w całej Europie sparaliżowany. Znamy przyczyny globalnej awarii

Internet w całej Europie sparaliżowany. Znamy przyczyny globalnej awarii

Komputer, zdj. ilustracyjne
Komputer, zdj. ilustracyjne / Źródło: Fotolia / DragonImages
Z powodu awarii serwerów firmy OVH, która zapewnia hosting dla miliona klientów na całym świecie, internet został na kilka godzin sparaliżowany. Nie działało również wiele polskich stron.

Dziś rano miały miejsce dwa niezależne incydenty. Pierwszy miał wpływ na francuskie centrum danych w Strasburgu (SBG), drugi dotknął usługi zlokalizowane w Roubaix na północy Francji. W centrum w Strasburgu działają 3 centra danych OVH, a 1 jest w budowie. W Roubaix uruchomionych jest 7 centrów danych.

Centrum danych w Strasburgu doświadczyło problemów z energią elektryczną. Zasilanie zostało wznowione, a usługi dla klientów firmy są przywracane. Dla części klientów firmy usługi i serwisy na nich hostowane są już dostępne. Czas przywrócenia pozostałych usług wyniesie od 5 minut do 3-4 godzin. Firma podkreśla, że system monitoringu OVH pozwala na bieżąco sprawdzać, którzy klienci nadal odczuwają skutki awarii – firma cały czas pracuje nad ich przywróceniem.

Co się stało w Roubaix?

Z kolei w Roubaix wystąpił problem z siecią światłowodową, która łączy centrum danych z punktami pozwalającymi na połączenie z innymi sieciami, zlokalizowanymi w Paryżu, Frankfurcie, Amsterdamie, Londynie oraz Brukseli. Źródłem problemu był błąd oprogramowania na sprzęcie sieciowym, który spowodował utratę konfiguracji i trudności z połączeniem w Roubaix. Z chwilą zdiagnozowania problemu, pracownicy OVH uruchomili kopię zapasową konfiguracji oprogramowania, a centrum danych może ponownie działać. Incydent w Roubaix został już rozwiązany. Obecnie zespół OVH razem z producentem oprogramowania szuka źródła błędu, aby wyeliminować podobne zdarzenia w przyszłości.

W oficjalnym oświadczeniu OVH poinformowała, że obecnie sprawdza informacje o czasie przywrócenia pełnego działania centrum danych w Strasburgu dla wszystkich usług oraz klientów firmy. – Bardzo i szczerze przepraszamy wszystkich naszych klientów oraz użytkowników sieci, którzy zostali dotknięci przez zaistniałą sytuację – powiedział Octave Klaba z OVH.

Czytaj także:
Internet sparaliżowany przez awarię serwerów. Jej skutki odczuwają też polscy użytkownicy

Czytaj także

 0

Czytaj także