Badacz uchwycił nietypowe zachowanie kraba, który zaatakował ptaka. Do sieci trafiło nagranie

Badacz uchwycił nietypowe zachowanie kraba, który zaatakował ptaka. Do sieci trafiło nagranie

Krab palmowy
Krab palmowy Źródło: YouTube
Naukowiec badający kraby palmowe odkrył nietypowe dla tego gatunku zachowanie. Badacz nagrał moment ataku stawonoga na ptaka morskiego.

Krab palmowy to gatunek stawonoga, który jest znany ze swoich niezwykłych umiejętności. Dzięki niezwykle mocnym szczypcom potrafi rozłupywać kokosy i dostawać się do jadalnego wnętrza. Ponadto, jest to największy lądowy stawonóg na świecie - może ważyć do 4 kilogramów
Osobniki słyną również z zamiłowania do kradzieży m.in. błyszczących przedmiotów. Jak podaje The Guardian, badacz Mark Laidre z Dartmouth College podczas obserwacji krabów na wyspach Czagos na Oceanie Indyjskim dokonał niezwykłego odkrycia.

Badacz zaobserwował kraba palmowego podczas polowania na morskiego ptaka. Jest to zachowanie wyjątkowo nietypowe dla tego gatunku. New Scientist podał, że nigdy wcześniej w historii nie widziano, aby krab palmowy polował na jakiekolwiek inne zwierzę. Z relacji naukowca wynika, że krab wspiął się na drzewo i zaatakował ptaka znajdującego się w swoim gnieździe usytuowanym na gałęzi. Krab miał złamać skrzydło ptaka i wyrzucić go z gniazda, a następnie zaatakować go szponami łamiąc przy tym drugie skrzydło. Kiedy ptak nie był w stanie się poruszyć, otoczyły go inne kraby, które zaczęły wyjadać jego wnętrzności.

Zdaniem naukowców odkrycie Laidre'a może pokazywać, że kraby mogą zdominować swoje ekosystemy i zniechęcić inne zwierzęta, w szczególności ptaki morskie do zamieszkiwania na wyspach. Na chwilę obecną nie wiadomo jednak, czy był to jednorazowy przypadek, czy też powszechne zachowanie krabów palmowych.

Źródło: The Guardian