Koniec irytujących reklam. Google wprowadza istotne zmiany

Koniec irytujących reklam. Google wprowadza istotne zmiany

Komputer, reklama, zdj. ilustracyjne
Komputer, reklama, zdj. ilustracyjne Źródło: Fotolia / georgejmclittle
Google w czwartek ma wdrożyć ustalenia Koalicji na Rzecz Lepszych Reklam i wprowadzić istotne modyfikacje w wyświetlaniu irytujących okienek reklamowych. Znikną m.in. samoodtwarzające się okienka z dźwiękiem czy reklamy zasłaniające ekran.

Z najpopularniejszej w Polsce przeglądarki Google Chrome ma zniknąć 12 formatów reklam, które zdaniem internautów są najbardziej irytujące. Są to m.in. pop-upy, czyli okienka, które pojawiają się natychmiastowo po wejściu na jakąś stronę. Skasowaniu ulegną także samoodtwarzające się reklamy z dźwiękiem czy duże banery u dołu strony, podążające za kursorem.

Jak powiedział dla „Rzeczypospolitej” Michael Todd, szef działu relacji z branżą reklamową w rejonie EMEA w Google, zaledwie 0,9 proc. ze 100 tys. witryn przebadanych przez Koalicję w Europie i Ameryce Płn. nie spełni wprowadzanych teraz standardów. – 37 proc. tych stron, które naruszały obecne ustalenia Koalicji, już dziś spełnia nowe kryteria – stwierdził. Google nie spodziewa się żeby rynek reklam odczuł zmianę finansowo, zaś intencją firmy była reakcja na rosnące wykorzystanie oprogramowania blokującego reklamy w sieci, czyli tzw. ad-blocków.

Mimo to, spora część wydawców internetowych obawia się, że mogą stracić na nowych przepisach. – Zmiana wywołuje wiele wątpliwości i niepokoju wśród wydawców ze względu na pozycję rynkową przeglądarki Chrome – tłumaczył Włodzimierz Schmidt, prezes organizacji IAB Polska.

Również Facebook zapowiada poważne zmiany w funkcjonowaniu portalu. Chce wyświetlać więcej wiadomości tworzonych przez znajomych użytkowników niż firmy. Zdaniem wydawnictw korzystających z Facebooka jako pośrednika do upowszechniania ich treści, jeszcze bardziej nasili to lawinę fałszywych newsów i obniży jakość informacji na platformie.

Już wcześniej Google zaprezentował nowe funkcje, które pozwoliły użytkownikom na większą kontrolę nad wyświetlanymi reklamami. Jedna z nich to aktualizacja opcji usuwania niechcianych reklam. Druga pozwala blokować reklamy przypominające.

Czytaj też:
Google daje większą kontrolę nad reklamami. Sprawdź, co się zmieniło

Źródło: rp.pl