Policja ostrzega przed „Niebieskim Buddą”. „Halucynacje, utrata przytomności, stany depresyjne”

Policja ostrzega przed „Niebieskim Buddą”. „Halucynacje, utrata przytomności, stany depresyjne”

Pielęgniarki, szpital
Pielęgniarki, szpital / Źródło: Fotolia / sudok1
Policja we Francji ostrzega przed spożywaniem narkotyku, który określa się mianem „Niebieskiego Buddy”. Funkcjonariusze podkreślają fatalny wpływ substancji na zdrowie.

Francuska policja wystosowała apel do obywateli i turystów przebywających na terenie kraju. Funkcjonariusze ostrzegają przed substancją nazywaną mianem „Niebieskiego Buddy”. Proszą by zachować szczególną ostrożność i nie przyjmować od nieznajomych napojów, których składu się nie zna. Apel funkcjonariusze skierowali także do dyrektorów szkół. W Normandii i Bretanii bowiem istniało podejrzenie zażywania wspomnianej substancji przez uczniów szkół średnich.

„Niebieski Budda” należy do rodziny kannabinoidów, czyli substancji występujących w konopiach siewnych i indyjskich. Bezwonny narkotyk ma mieć „podobne działanie do marihuany”. Jest rozpowszechniany w formie proszku, który można rozpuścić w płynie w papierosach elektronicznych. U osób, które spożywają tego typu środek, należy spodziewać się poważnych konsekwencji zdrowotnych. Mogą wystąpić omamy, halucynacje, problemy z oddychaniem, a także omdlenia. Śledczy przestrzegają, że zażywanie narkotyku może prowadzić nawet do stanów depresyjnych.

Czytaj także:
Policja dokonała makabrycznego odkrycia. „Ciało miliarderki zatopione w betonie”

Źródło: lexpress.fr, en24.news

Czytaj także

 2
  • hgjjc IP
    Biedroń i Zandberg za legalizacją marihuany. Czarzasty nie chce się zaciągać