5 sposobów wspierania współpracownika z przewlekłą chorobą

5 sposobów wspierania współpracownika z przewlekłą chorobą

Dodano: 
Mężczyzna w pracy
Mężczyzna w pracy Źródło: Fotolia / .shock
Choroby przewlekłe bardzo często wiążą się z częstymi i regularnymi dolegliwościami, reorganizacją codziennego życia i... wyrozumiałością ze strony najbliższych. W rodzinie znosi się to wszystko łatwiej. A co, jeśli problem zdrowotny dotyczy naszego kolegi lub koleżanki z pracy?

Nowa ankieta przeprowadzona przez Cancer and Careers wykazała, że ​​88 procent ludzi ma obawy dotyczące ich zdolności do wspierania współpracownika z poważną chorobą. 89 procent uważa, że ​​zarząd mógł stworzyć bardziej sprzyjające środowisko pracy dla kolegów z przewlekłą chorobą. Eksperci twierdzą, że firmy mogą poprawić wsparcie dla pracowników z chorobami przewlekłymi, podnosząc świadomość i odpowiednio szkoląc liderów, a także innych pracowników.

Najczęściej zgłaszane w ankiecie obawy to:

  • ile lub jakie wsparcie emocjonalne można zaoferować,
  • jak zapytać o stan zdrowia współpracownika,
  • jaki rodzaj pomocy związanej z pracą jest do zaoferowania.

Oczywiście istnieje luka między potrzebami osób cierpiących na przewlekłą chorobę w miejscu pracy a wsparciem zapewnianym przez współpracowników i kierownictwo – i to w dużej mierze z powodu braku świadomości i szkolenia – wynika z ankiet.

Badanie Cancer and Careers ujawniło, że amerykańscy pracownicy szukają większego wsparcia od swojego kierownictwa, a 59 procent twierdzi, że nie ma pewności, że kierownictwo wie, jak wspierać chorych pracowników.

5 sposobów wspierania współpracownika z przewlekłą chorobą

  1. Okazuj empatię. Po prostu powiedzenie współpracownikowi, że o nich myślisz, to dobry początek. Jedną rzeczą, której ludzie nie powinni mówić, jest „nie mogę uwierzyć, że nie powiedziałeś mi wcześniej”, ponieważ sprawi to, że twój współpracownik poczuje się winny, a nie zadbany.
  2. Staraj się być świadomym tego, kiedy współpracownik chce prywatności i kiedy chce porozmawiać o swoim stanie. Należy zachować ostrożność, dzieląc się opowieściami o innych znajomych, którzy mieli tę samą chorobą, dopóki nie zrozumie się, czy dana osoba jest otwarta na ich wysłuchanie, czy nie.
  3. Szanuj prywatność. To, że kolega o czymś ci powiedział, nie oznacza, że chce, aby całe biuro o tym wiedziało. Nie wszyscy ujawniają się w pracy, więc jeśli ktoś w twoim świecie pracy podzieli się z tobą czymś na temat kryzysu zdrowotnego, ważne jest, aby założyć, że jesteś jedyną osobą, która ma o tym wiedzieć.
  4. Krótka lista obowiązków, które chcesz przejąć, jest bardziej praktyczna i mniej stresująca dla osoby, której próbujesz pomóc. Nie mów „Zrobię wszystko, czego potrzebujesz”, ponieważ jest to zbyt ogólna propozycja.
  5. Unikanie współpracownika lub ignorowanie jego sytuacji może wydawać się najbezpieczniejsze, ale ​najlepiej pomyśleć o tym, jak chcesz być traktowany, gdybyś był na jego miejscu.

Czytaj też:
Co potrafi imbir? O tym mogłeś nie wiedzieć

Źródło: Healthline