Białoruska prasa atakuje opozycję. "Byli zakładnikami swoich sponsorów"

Białoruska prasa atakuje opozycję. "Byli zakładnikami swoich sponsorów"

Główna oficjalna gazeta białoruska "SB. Biełaruś Siegodnia" oskarża liderów opozycji o celowe działania siłowe pod budynkiem rządu podczas manifestacji powyborczej. Zapowiada też publikację "sekretnych materiałów" dotyczących opozycji.
"Jeśli Mikoła Statkiewicz i Wital Rymaszeuski byli od pierwszego dnia nastawieni na działanie siłowe, to inni politycy stali się zakładnikami swoich sponsorów, żądających zdestabilizowania sytuacji" - pisze w komentarzu na pierwszej stronie redaktor naczelny gazety Pawał Jakubowicz. Jego zdaniem "publicznie pokajali się" inni kandydaci w niedzielnych wyborach prezydenckich: Ryhor Kastusiou, Dźmitryj Wus i Jarosław Romańczuk, a także szef sztabu Uładzimira Niaklajeua, Andrej Dźmitryjeu. "W przetrzebionych szeregach bojowników zaczął się masowy i gorzki kac" - stwierdza "SB. Biełaruś Siegodnia".

Cytując opozycyjny portal Karta'97, który nazywa "najbardziej tendencyjnym", gazeta ocenia, że w relacji pisanej na żywo z wydarzeń na mińskim Placu Niepodległości "wypisane są wszystkie oznaki kolorowych rewolucji". "Cały kraj słyszał, jak w poniedziałek na konferencji prasowej Prezydent polecił, by kompetentne organy przekazały SB do publikacji odpowiednie sekretne materiały, które rzucą światło na to, co było pod podszewką nadzwyczajnych wydarzeń" - pisze dziennik.

Redaktor Jakubowicz obiecuje, że jego gazeta "wypełni swój dziennikarski obowiązek i w celu poinformowania społeczeństwa opublikuje te materiały".

PAP, arb

Czytaj także

 2
  • BigTom   IP
    Zgadza się. wystarczy spojrzeć na burdel w UE by wierzyć Łukaszence.
    • Bogdan   IP
      Białoruska prasa ma rację. Byłem tam i ludzie nie chcą zmian bo wiedzą, że zachodnia demokracja oznacza upadek państwowych zakładów, bogacenie się nielicznych kosztem ogółu, drożyzna i bezrobocie.