Zaginiony Boeing: sprzeczne informacje

Zaginiony Boeing: sprzeczne informacje

Dodano:   /  Zmieniono: 
W Indonezji zdementowano doniesienia o odnalezieniu samolotu pasażerskiego linii Adam Air, który zaginął w poniedziałek - informuje agencja Reutera.
Wcześniej tego dnia zdementowano też informacje, jakoby 12 osób miało przeżyć katastrofę tego samolotu.

"Miejsce (katastrofy) nie zostało znalezione" - oświadczył dowódca bazy lotniczej Hasanuddin, marszałek Eddy Suyanto i przeprosił za to, że wcześniej podawane były nieprawdziwe informacje, jakoby szczątki maszyny po całonocnych poszukiwaniach odnaleziono we wtorek rano w górzystym regionie indonezyjskiej wyspy Sulawesi (d. Celebes).

Indonezyjskie Ministerstwo Transportu zdementowało we wtorek doniesienia na temat dwunastu osób, które miały przeżyć katastrofę samolotu pasażerskiego Boeing 737-400.

Samolotem leciało w sumie 102 ludzi - 96 pasażerów i 6 członków załogi. Jak powiedział minister transportu Hatta Radjasa, informacje na temat dwunastki, która przeżyła wypadek, pochodzą ze wsi w rejonie katastrofy i są obecnie sprawdzane. "Nie możemy potwierdzić tej informacji" - powiedział minister.

Jak podano w Dżakarcie, na pokładzie samolotu znajdowała się m.in. trójka Amerykanów - rodzice z córką.

Wcześniej o ocaleniu grupy ludzi informowały linie lotnicze, do których należał samolot. "Odnaleziono miejsce (katastrofy) samolotu; 12 ze 102 ludzi na pokładzie ocalało, planujemy ewakuowanie ich do Makasaru" - powiedział rzecznik linii lotniczych Adam Air o nazwisku Hartono. Makasar to główny ośrodek administracyjny Południowego Sulawesi.

Brak informacji o przyczynie katastrofy, jednak agencje informują, że w czasie, gdy nastąpiła, padał ulewny deszcz.

Samolot, odbywający rejs z Dżakarty do Manado w Północnym Sulawesi, zaginął w poniedziałek.

Boeing miał międzylądowanie w Surabai na Jawie, skąd wystartował o godzinie 13:00 czasu miejscowego (7:00 warszawskiego). Około godziny przed planowanym lądowaniem w Manado stracono z nim kontakt. Singapurski satelita przechwycił natomiast sygnał SOS.

Linie Adam Air rozpoczęły działalność w Indonezji przed kilkoma laty. W ubiegłym roku w jednym z samolotów tej firmy system nawigacyjny uległ uszkodzeniu między Dżakartą a Makasarem, co zmusiło pilota do awaryjnego lądowania.

ab, ss, pap