Reality show na scenie poznańskiego teatru

Reality show na scenie poznańskiego teatru

Dodano:   /  Zmieniono: 
Premierę sztuki o manipulacji, mediach i etyce wystawi w najbliższą sobotę Teatr Polski w Poznaniu.
Premierę sztuki o manipulacji, mediach i etyce wystawi w najbliższą sobotę Teatr Polski w Poznaniu. Spektakl Erica Coble'a zatytułowany "Trup" wyreżyseruje Paweł Szkotak.

"Trup" to historia mężczyzny, który zgodził się wziąć udział w reality show. Przez tydzień ma wydać milion dolarów, a ostatniego dnia zginąć śmiercią, jaką wybiorą dla niego widzowie. Widzowie bedą mogli obserwować, jak zachowuje się bohater, który zgodził się na uczestniczenie w specyficznym reality show i jak stopniowo oswaja się ze zbliżającą się śmiercią.

"Głównym tematem tego tekstu jest manipulacja. To mnie zawsze interesowało, dlaczego tak łatwo ulegamy autorytetom, wyzbywamy się wolności i chęci decydowania o sobie. To też przedstawienie pokazujące, że rzeczywistość wirtualna jest dla wielu osób ciekawsza od tej prawdziwej" - powiedział Szkotak.

"Trup" nie jest komedią, choć zawiera elementy komediowe - dodaje. "Reakcje na ten tekst są krańcowo różne. Były osoby, które czytając go stwierdziły, że jest to świetna czarna komedia. Mnie to też w wielu momentach bawi. Sztuka ma wartkie dialogi, szybką akcję, sporo humoru. To jednak nie jest komedia, bo nie zawiera wszystkich cech tego gatunku" - ocenił Szkotak.

Zastrzegł, że sytuacja przedstawiona w spektaklu, choć zrozumiała dla polskiego widza, nie zawiera odniesień do polskiej rzeczywistości medialnej.

"Zastanawialiśmy się, czy to polonizować, ale zrezygnowaliśmy z tego. To jest amerykański program, ale w świecie, w którym kupuje się formaty seriali i programów, to jest świetnie czytelne także w Polsce. Nie odwoływaliśmy się też do któregoś z polskich reality show, chodź w ramach pracy nad rolą oglądaliśmy takie programy" - powiedział.

W głównego bohatera wciela się Łukasz Chrzuszcz. W spektaklu grają też m.in. Ewa Szumska, Barbara Krasińska, Piotr B. Dąbrowski i Wojciech Kalwat. Na potrzeby sztuki przygotowano m.in. szereg tragikomicznych spotów reklamowych, promujących nieistniejące produkty i usługi.

em