Człowiek w centrum każdego systemu IT

Człowiek w centrum każdego systemu IT

Adam Brosz - Service Desk Manager  w Beyond.pl
Adam Brosz - Service Desk Manager w Beyond.pl
– W branży IT kompleksowe wparcie klienta jest tak samo istotne jak innowacyjne produkty optymalizujące codzienną pracę przedsiębiorstwa – przekonuje Adam Brosz z Beyond.pl

Dziś nawet mała firma przetwarza dane i korzysta z zaawansowanych technologii, więc cały sektor IT rośnie w siłę.

Adam Brosz, Beyond.pl: - Dzisiejszy świat właściwie składa się z danych, chociaż na co dzień o tym nie myślimy. Linie kodu zrozumiałe w pełni tylko przez specjalistów IT są nośnikiem dla naszych pieniędzy, wspomnień czy planów na przyszłość. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców, jak i każdego z nas prywatnie.

Na rynku dostawców usług IT panuje obecnie spora konkurencja. Jak się wyróżnić?

– Dziś sprzedaż nawet tak zaawansowanych produktów jak chmura obliczeniowa odbywa się od ręki, czasem nawet bez pośrednictwa działu handlowego. Możemy w konfiguratorze usług wyklikać potrzebne zasoby, zapłacić za nie kartą kredytową i obserwować działania aplikacji przez intuicyjny dashboard. W takim modelu działa np. nasza chmura publiczna e24cloud. Sprawia to, że w wielu przypadkach klient decyduje się na konkretnego dostawcę tylko na podstawie informacji w internecie.

Kluczem do pełnego sukcesu jest wszystko to, co wydarzy się później. Kontakt z dostawcą intensyfikuje się już po zakupie usługi przy okazji konfiguracji, aktualizacji czy incydentów. Naszą rolą jest bycie zaufanym doradcą, co sprawia, że nawiązujemy z klientem długofalową współpracę.

W jakim zakresie klienci mogą korzystać ze wparcia w przypadku takiej instytucji jak centrum danych, której Beyond.pl jest reprezentantem?

– Cechą branży data center jest działalność 24/7. Nasi klienci potrzebują stałego dostępu do danych, ale także stałej pomocy oraz dostępności ekspertów. Z tego względu stworzyliśmy w Beyond.pl dwa zespoły pracujące w systemie zmianowym 365 dni w roku. Service desk to techniczne centrum obsługi klienta, w którym specjaliści rozwiązują podstawowe problemy oraz delegują bardziej skomplikowane prace do innych działów, pozostając w ciągłym kontakcie z klientem. Z kolei zespół Smart Hands opiekuje się fizycznym sprzętem, który znajduje się w naszej serwerowni.

Ta pomoc jest zupełnie bezpłatna dla każdego, kto z nami współpracuje. Ponadto oferujemy kompleksową administrację IT, a nasi administratorzy także pełnią dyżury w nocy. Jesteśmy więc w stanie pomóc klientowi w szerokim zakresie, przez całą dobę i oczywiście w dwóch językach – polskim i angielskim.

Z badań wynika, że firmy w Polsce nadal boją się przekazywać swoje dane do zewnętrznego dostawcy, czyli np. centrum danych. Zlecenie administrowania kluczowymi systemami na pewno spotyka się z jeszcze większym oporem…

– Według danych statystycznych Eurostatu Polska znajduje się na trzecim miejscu od końca, jeśli chodzi o wykorzystanie chmury obliczeniowej, która jest najefektywniejszą metodą przetwarzania danych. Ten wynik pokazuje, że rzeczywiście w naszym kraju outsourcing IT spotyka się z pewnymi barierami. W praktyce zlecenie tego obszaru do zewnętrznego dostawcy oznacza optymalizację kosztów, zwiększone bezpieczeństwo i koncentrację na kluczowej działalności firmy.

My jesteśmy dla klienta partnerem, który w całości odpowiada za usługę i może przejąć na siebie bardzo dużą część odpowiedzialności za poprawnie funkcjonujące systemy IT w firmie. Kiedy klienci dostrzegą ten aspekt, chętniej nie tylko delegują do nas zasoby, ale także słuchają naszych rekomendacji odnośnie rozwoju swojego środowiska IT. W centrum każdego systemu informatycznego jest człowiek i to jego błąd zwykle doprowadza do wycieku danych czy awarii. Warto zatem ten obszar oddać w ręce doświadczonych ekspertów.

Beyond.pl
Jest pierwszym w Polsce neutralnym telekomunikacyjnie centrum danych oferującym usługi IT dla biznesu. Data Center 2 jako jedyne w Europie Środkowo-Wschodniej otrzymało certyfikat Rated 4 wg ANSI/TIA-942 poświadczający najwyższy standard bezpieczeństwa przechowywanych danych.
Okładka tygodnika WPROST: 36/2018
Wywiad został opublikowany w 36/2018 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0

Czytaj także