Grundig: powrót kultowej marki!
Materiał partnera

Grundig: powrót kultowej marki!

Lodówka i piekarnik Grundig
Lodówka i piekarnik Grundig / Źródło: Materiały prasowe
Pamiętacie magnetofony i radioodbiorniki marki Grundig, o których marzył kiedyś każdy nastolatek? A może któryś z tych sprzętów nadal znajduje się w domu Waszym lub Waszych znajomych? Jeśli sama wzmianka o Grundigu wywołuje u Was uśmiech, to mamy dobrą wiadomość: kultowa marka powróciła na polski rynek, i to w zupełnie nowej, designerskiej odsłonie. A do tego rozszerzyła swoje portfolio - oprócz RTV i audio może się teraz pochwalić sprzętami małego i dużego AGD.

Jakość i doskonałe wzornictwo

Jaką marką jest Grundig dzisiaj? To synonim harmonijnego wzornictwa i najwyższej jakości. Długa historia i szacunek do tradycji sprawiły, że marka zdecydowała się na opracowanie unikalnego podejścia do projektowania urządzeń domowych. Świetnym przykładem takiego podejścia jest znak rozpoznawczy marki - wzór Piano Design. Współczesne sprzęty Grundig to oparte na geometrii, pozbawione krzykliwych elementów proste formy, które urzekają detalem. Przyciski na urządzeniach z bliska wyglądają jak… klawisze fortepianu. Inspiracją dla tego projektu była pasja założyciela marki, Maxa Grundiga, który całym sercem zaangażowany był w tworzenie najwyższej jakości urządzeń do nagrywania dźwięku. To właśnie on zaprojektował pierwsze rejestratory taśmowe, które były połączeniem minimalistycznego niemieckiego stylu z intuicyjnymi, dużymi przyciskami.

Dzięki ponad 70-letniemu niemieckiemu dziedzictwu i doświadczeniu w branży elektronicznej, projektanci Grundig wiedzą, jak tworzyć rzeczy piękne i praktyczne, mając na uwadze to, że słowo „premium” nie uznaje kompromisów. Stawiają na najlepsze materiały, elegancki i przy tym niewymuszony szyk, ale również na użyteczność i światowej klasy energooszczędność. Dla przykładu pralki Grundig pokonują klasę energetyczną A+++ nawet o 50% i zużywają znacznie mniej wody.

Technologia inteligentnego domu

Minimalistyczny, nieco “vintage’owy” design marki niech nie zniechęca fanów gadżetów i najnowszych technologii. AGD Grundig robi wszystko, „by dom stał się najlepszym miejscem na ziemi” (marka ma to dosłownie wyryte w swojej filozofii). System HomeWhiz jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie inteligentnym domem. Dzięki niemu możesz zdalnie sterować urządzeniami Grundig, gdziekolwiek jesteś. Zapomniałeś włączyć pranie? Jeden klik w komórce czy tablecie i będzie gotowe po Twoim powrocie. Znajomi wpadają na kolację, a Ty nie wiesz co zrobić? Zajrzyj do aplikacji, wybierz jeden z 80 przepisów i kliknij, a piekarnik sam ustawi wszystkie parametry. Dbasz o środowisko i…. zawartość portfela? Świetnie, dzięki HomeWhiz ustawisz urządzenia tak, by działały przy najniższym zużyciu prądu i wody, oraz w czasie najniższych taryf.

Eko to nie tylko moda

Dla marki Grundig bycie eko to nie moda, a filozofia, którą kieruje się na każdym etapie funkcjonowania: od projektowania produktów, aż po samą komunikację. Grundig dba o to, by urządzenia były energooszczędne i jak najmniej zużywały zasobów naturalnych. Już teraz projektanci marki stworzyli odkurzacz, który w 90% jest z plastiku odzyskanego dzięki recyklingowi, i mają zamiar go wkrótce wprowadzić na rynek.

Same produkty to za mało? Jako globalna marka o silnym etosie ekologicznym, Grundig przoduje w walce z marnowaniem jedenia, przyjmując strategię Respect Food. To inicjatywa mająca na celu zainspirowanie wszystkich do walki z marnotrawieniem żywności i pokazanie przy pomocy innowacyjnych produktów, jak skończyć z wyrzucaniem jedzenia. Marka prowadzi również bloga z poradami “jak marnować mniej” i przepisami w stylu “zero waste” (“bez resztek”) – respectfood.pl

Ambasadorem marki Grundig i projektu Respect Food jest Massimo Bottura, uznawany za jednego z najwybitniejszych światowych kucharzy właściciel restauracji Osteria Francescana (okrzykniętej drugi rok z rzędu najlepszą restauracją na świecie) i pomysłodawca projektu Food for Soul. Jak podkreśla Bottura, zdecydował się na współpracę z Grundigiem, ponieważ ten producent sprzętu AGD słucha tego, co on ma do powiedzenia. Massimo razem z marką Grundig tworzy na całym świecie wyjątkowe jadłodajnie dla bezdomnych, serwujące pełnowartościowe, wysokojakościowe posiłki z wykorzystaniem odpadów spożywczych z restauracji, sklepów i magazynów.

Piękno w każdym detalu

Kompleksowe wyposażenie mieszkania w sprzęty wymaga troski o każdy szczegół – liczy się funkcjonalność, doskonałe wzornictwo i wysoka jakość wybieranych rozwiązań. Kultowa marka Grundig w nowej odsłonie to z pewnością ciekawa propozycja dla wszystkich tych, którzy do wnętrz poszukują niebanalnych rozwiązań i unikalnych produktów. Piękne i praktyczne urządzenia świetnie sprawdzą się w każdej przestrzeni -zarówno nowoczesnej i minimalistycznej, jak i tej eklektycznej, naznaczonej historią.

A Grundig to przecież nie tylko historia – to legenda, która dla niemal każdego z nas niesie za sobą wiele wspomnień i znaczeń.

Czytaj także

 0