Błąd Ubera naraził pasażerów na ogromne koszty. Banki informowały o próbie oszustwa

Błąd Ubera naraził pasażerów na ogromne koszty. Banki informowały o próbie oszustwa

Uber, zdjęcie ilustracyjne
Uber, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Fotolia / fot. markistock
Uber potwierdza, że przez błąd w systemie płatności, niektórzy amerykańscy pasażerowie zapłacili 100 razy więcej niż powinni. Firma poinformowała, ze usterka została naprawiona, a pieniądze wrócą na konta użytkowników.

W wyniku usterki w systemie płatności, użytkownicy aplikacji Uber w wielu amerykańskich miastach zapłacili za swoje przejazdy o wiele więcej niż powinni. Cechą wspólną zgłaszanych w mediach społecznościowych błędów było to, że pasażerowie płacili dokładnie sto razy więcej niż wynosił rzeczywisty koszt podróży.

Jedna z użytkowniczek poinformowała na Twitterze, że w San Diego zapłaciła 1 308 zamiast 13,08 dolarów. Na dowód dołączyła zrzut ekranu z smsem od banku, który ostrzegł ją o próbie oszustwa.

twitter

Inny użytkownik zapłacił aż 9672 dolarów za swoją podróż i informował, że nie miał możliwości skontaktowania się z firmą.

twitter

Ze względu na to, że Uber pobiera kwotę z konta automatycznie po zakończonym przejeździe wielu z pasażerów dowiedziało się o szokująco wysokiej opłacie dopiero po zakończeniu podróży. Jedna z klientek skarżyła się, że w dniu jej urodzin Uber zajął w całości limit na jej karcie kredytowej.

Firma zapewnia, ze usterka została szybko naprawiona, a klienci w całości odzyskają utracone pieniądze. Uber nie informuje ile osób ucierpiało na błędzie.

Czytaj też:
Fotoradary staną na przejazdach. Koniec patologii?