Orlen i PZU chcą zrezygnować z pośredników. Założą własny dom mediowy

Orlen i PZU chcą zrezygnować z pośredników. Założą własny dom mediowy

Transport ropy PKN Orlen, zdj. ilustracyjne
Transport ropy PKN Orlen, zdj. ilustracyjne Źródło: PKN Orlen
Jedne z najbardziej rozpoznawalnych i najbogatszych spółek Skarbu Państwa PKN Orlen i PZU złożyły do UOKiK dotyczący założenia spółki, która miałaby zastąpić domy mediowe, które obecnie obsługują obie firmy. – informuje „Rzeczpospolita”.

„PKN Orlen i PZU chcą stworzyć własny dom mediowy i wyeliminować tym samym pośredników, którzy na ich zlecenie kupują dziś antenowy czas w telewizji, kampanie w internecie i reklamę w prasie. Dziś PZU obsługuje grupa Universal Mccann, a Orlen - Starcom” – pisze "Rzeczpospolita".

Firmy zakładając własny dom mediowy, chcą zoptymalizować finansowanie swoich kampanii reklamowych i wspólnie planować obecność w mediach. Do najważniejszych zadań nowej spółki mają należeć odpowiednie wykorzystanie zaangażowania Orlenu w sport, a w tym głównie sponsoringu zespołu ROKiT Williams Racing, w którego barwach jeździ Robert Kubica. Dom mediowy ma się zająć także rebrandingiem stacji paliw w regionie.

– Sądzimy, że w ten sposób możemy efektywniej zarządzać budżetem, uzyskując lepsze warunki, szczególnie w internecie czy prasie – mówi dla „Rzeczpospolitej” Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen.

Nie tylko Orlen i PZU

Jeśli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyda zgodę na powstanie spółki, w ciągu kilku miesięcy ma ona rozpocząć swoją działalność. Docelowo nowa firma ma obsługiwać nie tylko Orlen i PZU, ale także inne zainteresowane podmioty. Dom mediowy założony przez spółki Skarbu Państwa ma działać na zasadach komercyjnych.

– Koncepcja wspólnych zakupów określonego rodzaju usług nie jest niczym nowym, bo przecież od dawna znamy model tworzenia grup zakupowych – powiedział „Rz” Damian Ziąber, rzecznik grupy PZU.

Firmy nie podały, jaki będzie budżet nowego domu mediowego. Gazeta wylicza jednak, że obie spółki rocznie przeznaczają na marketing ponad 100 mln złotych każda.

Czytaj też:
PKN Orlen złożył wniosek do KE. Chodzi o planowane przejęcie Grupy Lotos
Czytaj też:
PKN Orlen sponsorem Żużlowej Reprezentacji Polski. To kolejny etap inwestycji w motorsport

Źródło: Rzeczpospolita