Google Ads – wykorzystaj pełną moc wyszukiwarek
Materiał partnera

Google Ads – wykorzystaj pełną moc wyszukiwarek

Google Ads
Google Ads / Źródło: Materiały prasowe
Sprzedajesz za pośrednictwem sklepu internetowego i chcesz zdobyć nowych klientów? Prowadzisz specjalistycznego bloga i zależy Ci na pozyskaniu ruchu? Strategię content marketingową warto połączyć z Google Ads. Sprawdź, co zyskasz, uruchamiając kampanię Google Ads.

W stwierdzeniu, że „dobra treść obroni się sama” jest sporo prawdy. Mimo że to właśnie content marketing w ostatnich latach jest uznawany za klucz do wysokich pozycji w wynikach organicznych, to jednak efekty użycia dystrybuowanej różnymi kanałami treści nie są widoczne od razu. Właśnie dlatego najlepsi z kategorii Marketing w polskim Google (według rankingu 100 najlepiej widocznych witryn przygotowanego w 2019 roku przez Senuto), w tym lider – EACTIVE, wrocławska agencja marketingu online – korzystają również z innych sposobów, aby polepszyć widoczność strony w sieci. Jedną z metod dotarcia do użytkowników jest reklama Google Ads (dawniej Google Adwords).

Strategia marketingowa opracowana dla sklepu internetowego czy lokalnie działającej firmy, która świadczy usługi poszukiwane przez klientów w internecie, z powodzeniem może obejmować reklamę Google Ads. Aby jednak w pełni wykorzystać moc drzemiącą w kampaniach Google Ads, nie obejdzie się bez pogłębiania wiedzy i wyciągania wniosków. Co prawda, system jest przyjazny użytkownikowi i nawet osoby, które na co dzień nie mają styczności z Google Ads będą w stanie skonfigurować kampanię, to jednak sukces tkwi w tym, aby linki sponsorowane - nadal najpopularniejsza forma reklam płatnych w wyszukiwarkach - przyniosły założony cel.

Czym jest Google Ads?

Od 2018 r. Google Adwords ma nową, krótszą nazwę – Google Ads. Zmiana brandu była wynikiem polityki upraszczania wdrożonej przez Google. Mimo nowej nazwy to wciąż bezkonkurencyjny system reklamowy, którego efektywność doceniają zarówno duże przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji na rynku, jak i lokalnie działające firmy, które często mają ograniczony budżet na reklamę.

Co to jest Google Ads i jak działa? Google Ads pozwala prowadzić skuteczne kampanie reklamowe w internecie i tym samym docierać do szerokiego grona potencjalnych klientów. Ponieważ linki sponsorowane są wyświetlane nad wynikami organicznymi i na samym dole strony, to są doskonale widoczne dla użytkowników. To z kolei pozwala uzyskać wymierne rezultaty. Najczęściej oczekiwania osób uruchamiających kampanię Google Ads koncentrują się na jednym z poniższych obszarów:

  • pozyskiwanie ruchu – szczególnie ważne jest to dla wydawców wartościowych blogów, którzy ze swoimi treściami chcą dotrzeć do kolejnych czytelników,
  • wzrost sprzedaży – zależy na tym szczególnie właścicielom sklepów internetowych i stacjonarnych,
  • budowaniu świadomości marki - reklama Google Ads pomaga dotrzeć do szerokiego grona użytkowników, co pozwala nowym podmiotom zaistnieć.

Co ważne, linki sponsorowane nie są wyświetlane przypadkowo – są odpowiedzią na zapytania użytkowników. W efekcie kampanie Google Ads to reklama dyskretna, która ma niewiele wspólnego z nachalnymi reklamami, z jakimi można spotkać się niemal na każdym kroku.

Dla systemu reklamowego stworzonego przez Google charakterystyczny jest model rozliczenia PPC – płatność za kliknięcie (z ang. pay-per-click), preferowany zresztą przez reklamodawców. Inaczej mówiąc, np. właściciel sklepu internetowego, który zdecydował się na reklamę Google Ads, płaci wyłącznie wówczas, gdy ktoś kliknie link sponsorowany prowadzący do jego sklepu. Ile kosztuje reklama w Google Ads? To zależy wyłącznie od zainteresowania użytkowników. Właśnie z tego względu kampanie Google Ads są tak popularne i cenione – efektywność wcale nie oznacza wysokich kosztów.

Jak prowadzić skuteczną kampanię Google Ads?

Reklama Google Ads pozwala w krótkim czasie zaistnieć marce, produktowi czy usłudze w świadomości użytkowników. Jest to uznawane za jeden z głównych atutów kampanii reklamowej Google Ads. Aby jednak uzyskać zamierzony efekt, konieczne jest opracowanie odpowiedniego planu działania. Dotyczy to zarówno wymagań redakcyjnych (przy tworzeniu treści ogłoszeń obowiązują standardy dokładnie opisane przez Google), jak i wykorzystania w pełni możliwości, jakie daje prowadzenie kampanii Ads.

Cel kampanii Google Ads i grupa docelowa (targetowanie)

Trudno będzie określić, czy reklama Google Ads przyniosła oczekiwany rezultat, jeżeli cel nie zostanie sprecyzowany. Przed wykorzystaniem potencjału linków sponsorowanych warto zatem go zdefiniować. W przypadku sklepu internetowego może to być zwiększenie sprzedaży, a w przypadku serwisu komputerów i laptopów liczba wysłanych zapytań (wypełnionych formularzy zamieszczonych na stronie internetowej). Odpowiednio określając cel, łatwiej też dobrać narzędzia, które pozwolą kontrolować postępy. Wówczas też można przejść do zdefiniowania grupy docelowej i tym samym dotrzeć do użytkowników, którzy rzeczywiście są zainteresowani interakcją.

Odpowiednie słowa kluczowe

Nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać, że to właśnie systematyczne weryfikowanie słów kluczowych wpływa na efektywność kampanii Google Ads. Dlaczego? Nie wszystkie frazy mają taką samą skuteczność. Systematyczne monitorowanie osiąganych rezultatów, jakie przynoszą poszczególne słowa kluczowe, pozwala usunąć te, które nie odpowiadają potrzebom naszych klientów. To z kolei pozwala zaoszczędzić pieniądze oraz uniknąć wysokiego współczynnika odrzuceń, który jest rezultatem braku informacji oczekiwanych przez użytkownika.

Reklama od strony redakcyjnej

Od strony formalnej treść reklamy musi zawierać m.in. nazwę (nazwy) promowanych produktów czy usług. Google nie lubi też przerostu formy nad treścią – w przygotowanej treści należy unikać m.in. symboli. W tej kwestii zasady są proste – Google wymaga, aby wszystkie reklamy spełniały wysokie standardy zarówno redakcyjne, jak i branżowe. Wymóg ten jest podyktowany komfortem użytkowników i tym, aby reklamy wyświetlane na samej górze nie wprowadzały ich w błąd. Naruszenie tych zasad pociąga za sobą konkretne konsekwencje – Google odrzuca reklamy, ale może też zawiesić konto użytkownika.

Gdzie Google Ads sprawdzi się najlepiej?

Z reklamy Google Ads mogą skorzystać firmy z różnych branż. Każda otrzyma dzięki niej szansę na szybkie zaistnienie w wyszukiwarce i – co za tym idzie – w świadomości jej użytkowników. Reklama Google Ads może być częścią strategii opracowanej z myślą zarówno o sklepie internetowym, jak i niewielkiej, lokalnie działającej firmie usługowej. Każdemu biznesowi może przynieść wymierne korzyści i to bez konieczności wykładania dużych środków.

Google Ads to także doskonałe narzędzie z punktu widzenia właścicieli sklepów internetowych. Pozwala ono przekierować użytkownika nie na samą stronę sklepu, ale na właściwą podstronę, na której znajduje się poszukiwany przez niego produkt. Dodatkowo sklepy internetowe mogą wykorzystać Google Zakupy i tym samym dostarczać użytkownikom wyselekcjonowanych, najważniejszych informacji – zdjęć, podstawowego opisu i ceny.

Reklama Google Ads ma zastosowanie również w usługach. Wielu użytkowników szuka odpowiedzi na swoje pytania. Ci, którzy za pośrednictwem linku sponsorowanego trafią na firmowego bloga i znajdą tam merytoryczne porady lub informacje, mogą się też zainteresować ofertą firmy.

Nie od dziś wiadomo, że reklama internetowa jest tańsza niż reklama na tradycyjnych nośnikach. Z tego względu kampanie Google Ads to doskonałe narzędzie z punktu widzenia przedsiębiorców chcących spożytkować budżet na reklamę w sposób najbardziej efektywny niż reklama w telewizji lub radiu. Dzięki możliwości optymalizacji kampanii i ustalenia stawek, reklamodawcy otrzymują nie tylko narzędzie, za pomocą którego mogą kontrolować i mierzyć wyniki, a także potężną bazę danych do analizy i wyciągania wniosków. Ile kosztuje reklama w Google Ads? Na ostateczny koszt składa się wiele czynników, m.in. branża, w której działa firma, czas emisji reklam i wybrane słowa kluczowe. Niesłabnące zainteresowanie Google Ads pozwala jednak stwierdzić, że to nadal jedna z najbardziej opłacalnych form promocji produktów i usług.

Źródło: Artykuł powstał we współpracy z firmą EACTIVE #wiemyjak

Czytaj także

 1
  • Content Marketing to nieodzowna część SEO natomiast nie jest to wymóg konieczny przy Google Ads, aczkolwiek wiadomo ze im wiecej merytorycznych treści na stronie tym większe jest zaangażowanie czytelników a więc bounce rate znacznie spada, najgorsze są wizyty parosekundowe bo jest to niedobry sygnał dla Google ze uzytkownik trafił na treści które go nie interesują .... ale to głównie ma przełożenie na wyniki organiczne tzn pozycje w wyszukiwarce na dane słowa kluczowe w wynikach płatnych tylko na portfel bo spada jakość reklamy a więc rosną koszty za klik ...

    Czytaj także