Wygodne ładowanie w zasięgu

Wygodne ładowanie w zasięgu

ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatorów prawie pięć razy szybciej, niż gdyby to robić z domowego gniazda elektrycznego
ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatorów prawie pięć razy szybciej, niż gdyby to robić z domowego gniazda elektrycznego / Źródło: Materiały prasowe
Volkswagen włącza się w rozbudowę elektromobilnej infrastruktury, wprowadzając na rynek przystępną cenowo ładowarkę do samochodów elektrycznych.

Choć rynek aut elektrycznych w Polsce nadal jest na wczesnym etapie rozwoju, w skali globu rozwija się dynamicznie. W 2009 r. na świecie jeździło 2 tys. takich samochodów, ale już w 2018 r. było ich aż 2 mln, z czego połowa w Chinach. W Europie fenomenem pod tym względem jest Norwegia, w której połowa rejestrowanych aut to elektryki i hybrydy. To, zdaniem Wojciecha Jakubczaka z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, kierunek, w którym podąża świat. Dlatego producenci aut wypuszczają na rynek coraz więcej samochodów na prąd, a równolegle rozwija się sieć zasilania, w której budowanie włączają się koncerny energetyczne i producenci samochodów.

Trzy warianty do wyboru

Przykładem producenta, który rozwój elektromobilności traktuje kompleksowo, nie skupiając się wyłącznie na rozbudowie portfolio modeli aut, jest Volkswagen. Marka wprowadziła właśnie na rynek ładowarkę (wallbox), dzięki której klienci będą mogli wygodnie i szybko zasilić w domu akumulator auta. Urządzenie nazywa się ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW, dzięki czemu ładuje się on prawie pięć razy szybciej, niż gdyby to robić z domowego gniazda elektrycznego. Wallbox pozwala zasilić energią Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh do pełna w ciągu sześciu godzin. W ofercie będą trzy wersje tego urządzenia, różniące się przede wszystkim zakresem funkcji cyfrowych. Wszystkie będzie można zamówić przez internet lub u dealerów Volkswagena.

Marka pomoże też w sprawdzeniu, czy instalacja ładowarki w domu klienta jest możliwa, a jeśli klient sobie tego zażyczy, Volkswagen może również podjąć się fachowej instalacji i rozruchu urządzenia.

Basic, Connect i Pro

Podstawowa wersja ładowarki ID.Charger jest trwała, bezpieczna i wygodna w użyciu. Pozwala na to zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe). Ładowarka w tej wersji będzie kosztowała 1729 zł. Bardziej zawansowanym technologicznie wariantem jest ID.Charger Connect, który wyposażono w funkcje cyfrowe. Można go połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem sieci wi-fi. Opcją dodatkową jest też połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu użytkownik może zachować stałą kontrolę nad urządzeniem i procesem ładowania oraz korzystać z takich funkcji, jak sterowanie za pomocą aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu za pomocą karty do ładowania oraz aktualizacja oprogramowania. Cena ładowarki ID.Charger Connect wyniesie 2599 zł.

Najbardziej rozbudowany model ładowarki to ID. Charger Pro, który – oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE – ma też wbudowany licznik energii, rejestrujący jej zużycie z dokładnością do 1 kWh. W ten sposób można jeszcze lepiej kontrolować pobór energii i w prosty sposób rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w służbowym samochodzie. ID.Charger Pro wejdzie do sprzedaży w cenie od 3669 zł. Koszt transmisji danych LTE przez cały czas użytkowania wallboxa został zawarty w jego cenie.

Sklep internetowy umożliwiający zakup ładowarek będzie dostępny wiosną.

Okładka tygodnika WPROST: 5/2020
Artykuł został opublikowany w 5/2020 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0

Czytaj także