E-delikatesy - rozwój przez giełdę

E-delikatesy - rozwój przez giełdę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Niewykluczone, że wkrótce wyłonią się zdecydowani liderzy, którzy pokryją siecią swoich sklepów całą Polskę zamiast prowadzenia paru placówek obsługujących jedno lub kilka większych miast Thinkstock
Spółka prowadząca internetowe delikatesy A.pl oraz Fresh24.pl zadebiutuje za tydzień na NewConnect. To kolejny sygnał, że polski rynek e-delikatesów ma przed sobą coraz lepsze perspektywy rozwoju, a firmy handlowe szykują się do wojny o internetowego klienta.

Dzięki sprzedaży akcji firma chce pozyskać 3 mln zł. Pieniądze te zamierza przeznaczyć na rozwój sieci swoich sklepów w kolejnych lokalizacjach oraz umocnienie pozycji A.pl na rynku. - Działamy w bardzo perspektywicznej branży. W Polsce rynek zakupów żywnościowych przez internet stanowi obecnie tylko ok. 0,1 proc. wartości całego rynku spożywczego, podczas gdy średnia światowa to 1,8 proc. - przekonuje Radosław Celiński, prezes spółki A.pl Internet. - Sądzimy, że w ciągu pięciu lat wartość tego rynku w Polsce może osiągnąć nawet 2,5 mld zł - dodaje. 

Celiński mówi o branży, która w tym roku ma osiągnąć obroty o wartości 217 mln zł - o 42 mln zł większe niż rok temu. Prognozy szybkiego wzrostu stały się przynętą dla dużych firm handlowych. Wiele z nich właśnie przystępuje do rywalizacji o dobrą pozycję na rynku, który wciąż jeszcze jest w relatywnie wczesnej fazie rozwoju. 

Oprócz spółki A.pl Internet, która od początku działa w internecie, oraz innych graczy, jak np. warszawskie K&M Delikatesy, w walce o klientów biorą już udział sieci tradycyjnych sklepów spożywczych, takich jak Alma (Alma24.pl) czy Piotr i Paweł (E-piotripawel.pl). Zaczęła też walczyć sieć hipermarketów Auchan ze swoim Auchandirect.pl, a na początek przyszłego roku start na rynku e-sprzedaży zapowiedziało Tesco. 

Niewykluczone, że wkrótce wyłonią się zdecydowani liderzy, którzy pokryją siecią swoich sklepów całą Polskę (zamiast prowadzenia paru placówek obsługujących jedno lub kilka większych miast). Okaże się też, czy przodujące obecnie na rynku Alma24.pl, Frisco.pl i e-Piotripawel.pl zdołają utrzymać się w pierwszej trójce. Zwłaszcza jeśli właściciel A.pl (obecnie czwarte miejsce na rynku) oraz Fresh24.pl (6.) otrzyma zgodnie z planem zastrzyk kapitału.

Trwa trzecia bitwa o handel. Obszerny materiał o wielkiej wojnie hipermarketów, supermarketów i  dyskontów w polskim handlu tradycyjnym przeczytasz w aktualnym numerze (nr 6) magazynu 'Bloomberg Businessweek Polska'.