Facebook wpuszcza więcej reklam

Facebook wpuszcza więcej reklam

Dodano:   /  Zmieniono: 
Pierwszą ważną zmianą jest wprowadzenie reklam do aplikacji Facebooka na urządzenia mobilne marcopaco
Wykupienie opcji Premium spowoduje dostępność nowych, do tej pory niedostępnych dla reklamodawców przestrzeni promocyjnych w popularnym serwisie społecznościowym. Zmiany zostaną wprowadzone z początkiem kwietnia.
Facebook podczas swojej pierwszej konferencji marketingowej ogłosił nowe pomysły reklamowe. Pierwszą ważną zmianą jest wprowadzenie reklam do aplikacji Facebooka na urządzenia mobilne. Dzięki temu reklamodawcy będą mieli możliwość dotarcia do 400 mln użytkowników, którzy korzystają z serwisu właśnie za pomocą aplikacji. Drugą istotną przestrzenią udostępnioną dla reklam będzie do tej pory 'minimalistyczna' strona logowania.

Ponadto Facebook chce zachęcić firmy do kupowania reklam, oferując zniżki na promocję w profilach znajomych, którzy polubili fan page danego przedsiębiorcy. Nowością będzie też przekształcenie widoku firmowych stron w tzw. oś czasu, która dostępna jest teraz dla indywidualnych użytkowników. Dla fan page’ów jest ona na razie opcjonalna i od niedawna firmy mogą testować tę funkcjonalność.

Zmiany nie dziwią. Głównym źródłem dochodów Facebooka jest bowiem właśnie reklama, która stanowi  85 proc. przychodów firmy. W ubiegłym roku z tego tytuły do kasy firmy trafiło 3,7 mld dol. Powstały osiem lat temu portal społecznościowy ma dziś ok. 845 mln użytkowników i niedługo wchodzi na giełdę. Analitycy szacują, że firma zyska na debiucie ponad 5 mld dol.