Facebook: Oś czasu, czyli myśl obrazem

Facebook: Oś czasu, czyli myśl obrazem

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wszystkie zmiany będą wymagały od specjalistów zajmujących się marketingiem zrewidowania strategii prowadzenia facebookowych wizytówek firm 123RF
Z końcem marca zmieni się wygląd firmowych profili na Facebooku. Tradycyjną tablicę zastąpi oś czasu, która wymusi na moderatorach stron większą kreatywność przede wszystkim wizualną.
Nowy widok profili został wprowadzony najpierw na prywatnych profilach użytkowników portalu. Niedawno Facebook ogłosił, że zmiana ta dotyczyć będzie również oficjalnych profili firm oraz instytucji. Od dwóch tygodni można testować funkcjonalność, która z końcem marca zostanie wprowadzona jako domyślna.

Co się zmienia? Przede wszystkim widok. Oś czasu wprowadza nowe elementy w profilu. Jednym z nich jest tzw. zdjęcie tła, które koncepcją przypomina nagłówek strony internetowej. Jego ideą jest wizualna prezentacja zawartości profilu. W tej przestrzeni nie mogą być zamieszczane żadne komunikaty zachęcające użytkowników do aktywności ('lubię to', 'udostępnij') oraz informacje o promocjach. ? Ta funkcja ma za zadanie wyraźne obrandowanie profilu i zaznaczenie charakteru danej strony ? mówi Erwin Wilczyński z firmy Global Interactive zajmującej się e-marketingiem.

W prawym górnym rogu pod nagłówkiem widzimy, którzy nasi znajomi są fanami danej strony. Funkcjonalność obliczona jest na działanie mechanizmu polecenia ? w oczach użytkownika wiarygodność marki wzrasta, jeśli jej fanem jest znajomy, którego darzymy zaufaniem.

Kolejną bardzo istotną zmianą jest dwukolumnowe rozmieszczenie postów uporządkowanych chronologicznie. ? Widok ten powoduje, że treści pisane stają się o wiele mniej widoczne niż wizualne. Nawet bardzo błyskotliwy post będzie mniej zauważalny od średniej jakości zdjęcia ? ocenia Erwin Wilczyński. ? Taki stan rzeczy wymusi na moderatorach inne myślenie o profilach, które prowadzą. Będą zobligowani do myślenia bardziej obrazem niż tekstem. Nowe formaty zdjęć oraz ich wyraźne wyeksponowanie będą wymagały analizowania zamieszczanych informacji pod kątem atrakcyjności wizualnej ? dodaje.

Oprócz wyzwań nowa wersja profilu wprowadza kilka udogodnień. Pierwsze z nich to możliwość komunikacji z fanami za pomocą wiadomości prywatnych, czego do tej pory firmy nie mogły robić. Drugim jest większy wpływ na rozmieszczenie postów. Oś czasu pozwala uzupełniać historię marki poprzez dodawanie postów z datą wsteczną. Umożliwia również promowanie istotnych informacji na górze strony (maksymalnie przez tydzień), tak żeby nie zginęły w gąszczu kolejnych umieszczanych postów.

Wszystkie zmiany będą wymagały od specjalistów zajmujących się marketingiem zrewidowania strategii prowadzenia facebookowych wizytówek firm. ? Trzeba będzie bardziej pracować nad treściami zamieszczanymi na fanpage’ach. Nowy profil pozwala opowiedzieć historię danej firmy lub marki, więc trzeba będzie zadbać, żeby była ona interesująca i przejrzysta ? podsumowuje Erwin Wilczyński.