Stary, nowy iPad

Dodano:   /  Zmieniono: 
Reakcje rynku na prezentacje nowego produktu są mało entuzjastyczne Materiały prasowe
Zaprezentowany na wczorajszej konferencji Apple nowy model tabletu nie zaskoczył ani nie rozczarował. Urządzenie nie zawiera innowacji i jest po prostu iPadem 2 z lepszymi parametrami technicznymi.
Nowy iPad, jak ostatecznie nazwano urządzenie, jest nieco większych gabarytów niż jego poprzednik. Wielkość ekranu została zachowana i ciągle wynosi ona 9,7 cala przekątnej, natomiast model odrobine przytył, jest grubszy o 0,6 mm od poprzednika (9,4 mm) i cięższy o 40 gramów (waży 0,64 kg). Ta zmiana wynika z umieszczenia lepszej kamery (pozwala ona na nagrywanie filmów w jakości HD) i modułu szybkiego transferu danych LTE.

Tim Cook, prezes firmy, który prezentował nowy modelu iPada podkreślał jego lepsze parametry techniczne oraz użyteczność usług, jakie zostały wprowadzone. Oprócz nowych funkcji do pakietu iLife (kręcenie filmów, pakiet biurowy oraz program do edycji zdjęć) nowy iPad ma przyciągnąć klientów m.in. lepszymi parametrami dla graczy. Według zapowiedzi Apple tablet ma konkurować z konsolami (PS3 oraz Xbox 360).

Reakcje rynku na prezentacje nowego produktu są mało entuzjastyczne. Firma IMS Research, która podała, że Apple posiadał w zeszłym roku 62 proc. światowego rynku tabletów przed konferencją ogłaszała, że zwiększy się on do 70 proc. Tuż po niej jednak analitycy z brytyjskiej firmy Gartner stwierdzili, że dominacja Apple na rynku będzie się utrzymywać, sprzedaż wzrośnie, ale nikt nie odważył się na 'podbijanie' optymistycznych prognoz. Po premierze kurs akcji Apple na Wall Street wzrósł, ale zaledwie o 0,08 proc.

Nowy iPad pojawi się najpierw na rynku amerykańskim, japoński i europejskim (ale tylko w kilku krajach). Jego sprzedaż ruszy 16 marca. Do Polski trafi z tygodniowym opóźnieniem. Wersja ekonomiczna tabletu (pamięć 16 GB) będzie kosztowała 500 dol., lepsza (pamięć 32 GB) będzie o 100 dol. droższa. Dla zamożnych jest jeszcze wersja 64 GB warta 700 dol.