NK: nie ma klasy, ale jest kasa

NK: nie ma klasy, ale jest kasa

Dodano:   /  Zmieniono: 
W 2011 r. serwis odnotował przychód w wysokości 72 mln zł (z wyłączeniem barterów). To o 15 proc. więcej niż w poprzednim roku Archiwum 
Największy polski portal społecznościowy nk.pl w 2011 r. zanotował 15 proc. wzrostu przychodów. Firma zawdzięcza ten wynik przede wszystkim różnicowaniu źródeł dochodów i wyjściu poza standardową reklamę graficzną.
Mimo że przemianowany z Naszej Klasy na nk.pl zaczął tracić wielu użytkowników na rzecz amerykańskiego Facebooka, najsłynniejszy polski portal społecznościowy wciąż jest dochodowy.

W 2011 r. serwis odnotował przychód w wysokości 72 mln zł (z wyłączeniem barterów). To o 15 proc. więcej niż w poprzednim roku. Firma podkreśla, że wynik ten został osiągnięty dzięki poszukiwaniu nowych źródeł dochodów, które zmniejszą udział w zyskach z reklamy typu display (reklama graficzna). W 2010 r. spółka czerpała 63 proc. swoich dochodów z tego właśnie źródła, rok później natomiast udział ten zmniejszył się aż o 11 proc. Podobnie jak Facebook firma postawiła na płatne funkcje portalu, np. gry. Spółka wprowadziła również nowe kanały sprzedaży, takie jak reklama samoobsługowa i badania marketingowe na społeczności serwisu.

? W tym roku kontynuujemy strategię dywersyfikacji przychodów: będziemy szukać nowych źródeł dochodu oraz rozwijać strumienie, które uruchomiliśmy w zeszłym roku. Duże znaczenie ma dla nas rozwój sektora mobile, ponieważ 1,3 mln osób korzystających z tego typu wersji naszego serwisu generuje ok. 170 mln odsłon miesięcznie ? mówi Paweł Petkowicz, pełnomocnik zarządu ds. przychodów i business development w Naszej Klasie.

W planach Naszej Klasy jest również pojawienie się w kategoriach, w których dotychczas portal nie był obecny. Już niebawem wystartuje m.in. projekt związany z reklamą wideo.

Według ostatnich danych z PBI/Gemius nk.pl odwiedziło w styczniu 11,25 mln użytkowników (real users), co dawało serwisowi dziewiąte miejsce w polskim internecie. Szósty Facebook miał w styczniu 12,67  mln użytkowników. Rok wcześniej nk.pl liczyła 12,31 mln użytkowników, a Facebook 'zaledwie' 9,88 mln.