?Zobacz?, ?polub?, ?kliknij? ? te słowa są na Facebooku ignorowane

?Zobacz?, ?polub?, ?kliknij? ? te słowa są na Facebooku ignorowane

Dodano:   /  Zmieniono: 
Analiza dowodzi, że większość brytyjskich firm używa słów zachęcających fanów do działania Materiały prasowe 
„You”, „this” i „with” to jedne z najczęściej używanych przez najpopularniejsze brytyjskie marki komunikujące się ze swoimi klientami za pośrednictwem Facebooka słów wynika z raportu Sotrender, projektu zajmującego się zwiększaniem efektywności działań komercyjnych na Facebooku.
Analiza dowodzi, że większość brytyjskich firm używa słów zachęcających fanów do działania. Zwykle są to wyrazy 'polub', 'zobacz' i 'kliknij'. Z pozoru chwytliwe, wcale nie zwiększają zaangażowania fanów. Użytkownicy Facebooka stali się obojętni wobec powtarzających się fraz i zaczęli je po prostu ignorować. Coraz mniej zauważalne staje się również słowo 'wygraj'. Z  analizy wynika, że działa ono tylko na stronach marek kosmetyczno-higienicznych.

Jeśli dana firma chce podziałać na emocje użytkownika, to powinna wiedzieć, że najbardziej skuteczne jest to w przypadku marek spożywczych. Wtedy fani żywiołowo reagują na posty zawierające słowa 'kochać', 'ulubiony' oraz 'szczęśliwy'. Marki odzieżowe powinny używać takich słów jak 'moda', 'styl' i 'kolekcja'.

Interesującym wynikiem analizy jest to, że to nie słowa są najciekawszym dla fanów komunikatem. Nie są to również linki, które moderatorzy bardzo często zamieszczają na fan page’ach (dowodzi tego popularność fraz 'www', 'http', 'com'). To zdjęcia przyciągają największą uwagę. Uaktywnia się przy nich ok. 50 proc. fanów. Są często 'lajkowane' oraz komentowane. Ten trend jest najbardziej widoczny w branży odzieżowej. Marka Topshop pod jednym ze swoich postów z samym zdjęciem zebrała 28 tys. 'lajków'. W rankingu najpopularniejszych postów tej marki dopiero jej 25. popularny status zawiera słowa.

Raport zespołu Sotrender zawiera analizę 111 brytyjskich fan page’ów oraz ponad 2,8 tys. różnych postów w kategoriach: kosmetyki i higiena, odzież, samochody oraz żywność i napoje.