Facebook zarządza demokrację

Facebook zarządza demokrację

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wcześniej zapowiadane zmiany w polityce prywatności portalu Zuckerberga obejmują sposób wykorzystania informacji, które użytkownicy umieszczają na swoich profilach 123RF
Facebook pozwoli blisko miliardowi swoich użytkowników głosować w sprawie zmian w polityce prywatności portalu.
Wcześniej zapowiadane zmiany w polityce prywatności portalu Zuckerberga obejmują sposób wykorzystania informacji, które użytkownicy umieszczają na swoich profilach. Biorą one również pod uwagę zmiany w specyfice profilów, jakie wynikły z powodu wprowadzenia formatu tzw. osi czasu.

Nowy regulamin da Facebookowi możliwość prowadzenia kampanii reklamowych na stronach zewnętrznych i targetowania ich z wykorzystaniem danych, jakie użytkownicy umieścili na swoich kontach.

Głosowanie potrwa tydzień począwszy od piątku 8 czerwca. Aby opinia była wiążąca, w głosowaniu musi wziąć udział minimum 30 proc. użytkowników. To drugi raz, kiedy portal pozwoli wypowiedzieć się swoim użytkownikom. Pierwsze głosowanie miało miejsce w 2009 r., kiedy portal posiadał zaledwie 200 mln użytkowników (obecnie jest ich ponad 900 mln), i również dotyczyło polityki prywatności.

Firma zmiany w polityce prywatności zapowiedziała tydzień przed swoim wejściem na giełdę. Długo oczekiwany debiut okazał się klapą. Cena akcji w ciągu dwóch tygodni od startu na Nasdaq spadła o blisko 26 proc.