Facebook lepszy od Onetu, NK.pl odrabia straty

Facebook lepszy od Onetu, NK.pl odrabia straty

Dodano:   /  Zmieniono: 
Najbardziej zacięta walka o użytkowników toczy się o trzecie miejsce. To w kwietniu przypadło Facebookowi, który jeszcze miesiąc wcześniej był czwarty 123RF
Bohater ostatniej wielkiej transakcji w polskim internecie portal Onet.pl musiał uznać wyższość Facebooka. Jednak oczy analityków rynku internetowego zwrócone są w zupełnie inną stronę ku NK.pl (czyli dawnej Naszej Klasie), które niespodziewanie dla wszystkich odrabia straty i znów ma ponad 11 mln aktywnych użytkowników.
Wyniki takie przynosi najnowsze badanie Megapanel/Gemius, na podstawie którego co miesiąc szacuje się ruch na poszczególnych witrynach w polskim internecie. W kwietniu liderem pozostawał Google, którego odwiedziło (posługując się różnymi rozszerzeniami, zarówno .com, jak i .pl) ponad 17,5 mln Polaków, a to aż 90 proc. wszystkich polskich internautów. Drugie miejsce zajął serwis YouTube, z którego w kwietniu skorzystało 13,64 mln Polaków (70 proc. internautów).

Najbardziej zacięta walka o użytkowników (a co za tym idzie ? o budżety reklamowe) toczy się o trzecie miejsce. To w kwietniu przypadło Facebookowi, który jeszcze miesiąc wcześniej był czwarty. Portal społecznościowy przyciągnął ponad 13,62 mln użytkowników (niemal 70 proc. internautów). To niezwykły wynik, bo oznacza, że w ciągu miesiąca FB zwabił aż 600 tys. nowych internautów. I właśnie to sprawiło, że wyprzedził Onet.pl, którego oglądalność w ciągu miesiąca spadła o niemal 30 tys.

Kolejne miejsca w rankingu zajmują kolejno: grupa Wirtualna Polska-Orange (ponad 12,32 mln), Gazeta.pl (11,88 mln), Allegro.pl (11,57 mln) oraz Interia.pl (11,54 mln).

Sporym zaskoczeniem dla obserwatorów rynku jest wzrost oglądalności NK.pl. Polski portal społecznościowy, który przez wielu był skazywany na powolne wymieranie, w ciągu miesiąca odzyskał niemal 200 tys. użytkowników, dzięki czemu znów może chwalić się oglądalnością powyżej 11 mln. Najbliższe miesiące pokażą jednak, czy nie był to wzrost sezonowy, związany z Wielkanocą. Wtedy to użytkownicy portalu masowo wymieniają się życzeniami, a to zawsze podnosi oglądalność portalu.