Przegląd intermediów

Przegląd intermediów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Odkryj, kim naprawdę jesteś" - zachęcają autorzy gry "Black & White". Przygotowywany przez ponad trzy lata tytuł nie mieści się w żadnej z dotychczasowych kategorii programów rozrywkowych. Gracz wciela się w rolę bóstwa zabiegającego o względy mieszkańców malowniczej wyspy Eden. Wyznawców można pozyskiwać łaskawością i opiekuńczością bądź wymuszać ich posłuszeństwo przemocą.
Lekceważony przez niektórych przemysł rozrywki komputerowej, który wielkością dorównuje branży filmowej, zazwyczaj uwagę przykuwa tylko w trakcie dyskusji o agresji wśród dzieci i młodzieży. "Black & White" zasługuje jednak na zainteresowanie nawet zagorzałych przeciwników tego typu gier. Prace nad tym tytułem nadzorował guru elektronicznej rozrywki Peter Molyneux, który ma na swoim koncie wiele multimedialnych bestsellerów (na przykład "Populous", "Syndicate", "Dungeon Keeper" i "Theme Park"). Zaraz po marcowej premierze "Black & White" okrzyknięto najlepszą grą roku 2001 i nie widać wielu konkurentów, którzy mogliby jej odebrać ten tytuł.
Sposób postępowania gracza w wirtualnym świecie podpowiadają dobry druid i zły diabełek. Postaci te odgrywają rolę cyfrowego sumienia, ale ostateczna decyzja należy do osoby trzymającej myszkę. Dodatkowym zadaniem w grze jest wychowywanie inteligentnej istoty, tzw. chowańca (to rozwinięcie pomysłu japońskiego tamagotchi). Początkowo jest ona bezradna niczym noworodek, szybko jednak uczy się, podpatrując nasze dobre i złe uczynki. Chcąc wzmocnić jakieś cechy chowańca, można go nagradzać i karać. Z czasem istota ta może nam pomóc w zdobywaniu nowych wyznawców.
Gra wyróżnia się nie tylko oryginalną fabułą, ale także świetną grafiką. Trójwymiarowy świat został starannie odwzorowany. Obraz można przesuwać we wszystkich kierunkach, a także dowolnie obracać go oraz przybliżać (na przykład żeby zobaczyć twarze poszczególnych wieśniaków). Gra została przetłumaczona na język polski.
Pierwszego wyboru w świecie "Black & White" trzeba dokonać już przy zakupie - gra sprzedawana jest bowiem w białych i czarnych opakowaniach. (MA)
Więcej możesz przeczytać w 20/2001 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.