Franczyza z Żabką – szansa dla 6 tysięcy przedsiębiorców w kraju
Artykuł sponsorowany

Franczyza z Żabką – szansa dla 6 tysięcy przedsiębiorców w kraju

W 2020 roku pojawiło się około 1000 nowych Żabek
W 2020 roku pojawiło się około 1000 nowych Żabek
Sprawdzony model biznesowy Żabki, podparty ponad 20-letnią obecnością na rynku, nieustannie zachęca nowych przedsiębiorców pragnących poprowadzić swój sklep pod rozpoznawalnym szyldem. Sieci zaufało już blisko 6 tys. przedsiębiorców, zarówno w dużych, jak i małych miejscowościach. Żabka stawia na innowacje i dynamicznie rozwija się mimo pandemii. Swoim franczyzobiorcom oferuje szeroki zakres wsparcia technologicznego, edukacyjnego czy finansowego. A nowym, przystępującym do sieci przedsiębiorcom, gwarantuje wyposażoną i zatowarowaną placówkę oraz atrakcyjny przychód przez pierwszy rok działalności.

Sklepy Żabka działają w całym kraju, zapewniając współczesnemu konsumentowi dostęp do bogatego asortymentu produktowego i szerokiego pakietu usług. Placówki są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców, którzy współpracują z siecią na zasadzie franczyzy. Nie jest wymagane od nich wcześniejsze doświadczenie w branży czy kierunkowe wykształcenie – Żabka daje im odpowiednie przygotowanie na etapie szkoleń i rekrutacji. By zostać franczyzobiorcą, nie trzeba ponosić dużej inwestycji – wystarczy 5 tys. zł wkładu własnego, które są przeznaczane na pokrycie kosztu zakupu kasy fiskalnej czy opłacenie koncesji.

W zamian sieć zapewnia gotowy do prowadzenia, nowoczesny sklep w atrakcyjnej lokalizacji. Na start, przez pierwszy rok funkcjonowania, przedsiębiorca ma zagwarantowany przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł miesięcznie. To niewątpliwe ułatwienie i silna zachęta dla osób pragnących realizować się we własnym biznesie.

– Sieć oferuje od siebie bardzo dużo przy naprawdę niskim wkładzie przedsiębiorcy w inwestycję – dostajemy sklep, który jest atrakcyjnie zlokalizowany, umeblowany i zatowarowany – gotowy na przyjęcie klientów. Sieć zapewnia także dostawy, pełne zaplecze marketingowe i możliwość kontrolowania tego, co się dzieje w sklepie m.in. poprzez aplikację Cyberstore. Start współpracy w ramach franczyzy ułatwia także pakiet szkoleń. Wszystko to sprawia, że to dobry pomysł na biznes także na lokalnych rynkach, jak w moim przypadku – podkreśla Żaneta Grabowska, franczyzobiorczyni Żabki z Sochaczewa. Nowi przedsiębiorcy mają możliwość prowadzenia swojej działalności pod szyldem rozpoznawalnym przez 95 proc. Polaków

Kupujący znajdą tu szereg produktów niedostępnych nigdzie indziej. Dodatkowo Żabka oferuje swoje pełne wsparcie marketingowe i komunikacyjne, dzięki czemu klienci na bieżąco są informowani o nowościach i promocjach w sklepach. Te działania są wspierane także poprzez nowoczesne narzędzia jak aplikacja żappka z programem lojalnościowym dla jej użytkowników. Sami franczyzobiorcy korzystają z przeznaczonej dla nich aplikacji Cyberstore, w której ramach mogą na bieżąco kontrolować procesy zachodzące w placówce, sprawdzać termin nadchodzącej dostawy czy poziom sprzedaży.
W kwestii logistyki mają również pełne wsparcie sieci – dostawy realizowane są pod drzwi sklepów z centrów logistycznych Żabki.

– Bardzo cieszymy się z zaufania, którym obdarzają nas tysiące franczyzobiorców w kraju – nasza sieć stała się motorem napędowym drobnej przedsiębiorczości we wszystkich zakątkach Polski. Staramy się dostarczać naszym franczyzobiorcom rozwiązania, które maksymalnie ułatwią im prowadzenie własnego biznesu, a także pomogą odnieść sukces na bardzo konkurencyjnym rynku. W żadnej sytuacji nie zapominamy o przedsiębiorcach należących do sieci. Żabka wspiera ich w każdych okolicznościach, co najlepiej pokazała panująca pandemia. Niezależnie od okoliczności pragniemy dalej rozwijać się jako sieć i motywować przedsiębiorczość Polaków – zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor operacyjny w firmie Żabki Polska.

Pomoc w czasie pandemii

Żabka podjęła szybkie działania w związku z pojawianiem się epidemii. Franczyzobiorcy od początku są zaopatrywani w materiały ochronne i higieniczne, w tym jednorazowe rękawiczki, maseczki i płyny do dezynfekcji. W sklepach w całej Polsce zostały zamontowane ponadto przegrody z pleksi i stacje do dezynfekcji rąk dla klientów. Wdrożona została także usługa „Zamów i odbierz”, dzięki której użytkownicy aplikacji żappka mogą zamawiać łatwo i szybko produkty z odbiorem w wybranym sklepie. Do sprzedaży wprowadzono więcej produktów suchych, jak kasze i makarony, oraz mrożone, pakowane mięso.

Przedsiębiorcy działający w sieci mogą liczyć na jej wsparcie w każdej sytuacji – swoje inicjatywy, trudności i zapytania mogą kierować do specjalnej jednostki – Centrum Wsparcie Franczyzobiorców. Żabka uruchomiła w tym roku także usługę „Tu
i teraz”, która ma za zadanie pomóc franczyzobiorcom w skutecznym znalezieniu pracowników tymczasowych do swoich placówek.

Franczyzobiorców Żabki, tak jak wszystkich przedsiębiorców w Polsce, obowiązują przy tym jednakowe wymagania prawne związane z działalnością gospodarczą. Do ich obowiązków należy uiszczanie zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego, kontrola kosztów, a także wszelkie kwestie pracownicze.

Czytaj też:
Żabka wchodzi w catering dietetyczny. Jest zgoda UOKiK

Artykuł został opublikowany w 17/2021 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

Źródło: Żabka