Totalizator Sportowy podsumowuje jubileuszowy rok
Artykuł sponsorowany

Totalizator Sportowy podsumowuje jubileuszowy rok

Ambasadorem 65-lecia Totalizatora Sportowego został Robert Lewandowski
Ambasadorem 65-lecia Totalizatora Sportowego został Robert Lewandowski Źródło:East News
25 stycznia 1956 roku zaczął działać Totalizator Sportowy. Dokładnie po 65 latach, w Dniu Gracza LOTTO, firma podsumowała kolejny rok swojej działalności. Rok nie tylko wyjątkowy z powodu jubileuszu firmy, ale także rekordowy pod względem finansowym.

Przedstawmy krótko jubilata: Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO i monopolista w dziedzinie gier liczbowych i loterii pieniężnych w kraju, to największy mecenas polskiego sportu, który od lat wspiera miliardami złotych rozbudowę i modernizację infrastruktury sportowej, jest partnerem wielu klubów i organizacji sportowych, a także Sponsorem Generalnym Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Z każdej złotówki wydanej przez graczy na gry liczbowe LOTTO 19 groszy trafia na cele związane właśnie m.in. ze wspieraniem sportu.

Czytaj też:
Totalizator Sportowy – gra o wielką stawkę

Totalizator Sportowy to także wielki mecenas kultury – w minionym roku był m.in. partnerem głównym XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina.

– Od ponad 65 lat Totalizator Sportowy jest mecenasem polskiego sportu i kultury. Hasło „Wielkie chwile” dobrze podsumowuje jego działalność. To dzięki wsparciu Totalizatora dla sportowców, organizacji, czy klubów możemy przeżywać wiele pięknych sportowych emocji. Ta państwowa spółka jest również partnerem znaczących wydarzeń kulturalnych, które pozytywnie wpływają na wizerunek Polski za granicą takich jak Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Cieszę się, że od lat Totalizator Sportowy jest zaangażowany społecznie. Dzięki środkom przekazywanym przez dziesięciolecia do budżetu państwa została rozbudowana infrastruktura sportowa i obiekty kulturalne w całej Polsce – powiedział Jacek Sasin, wiceprezes Rady Ministrów, minister aktywów państwowych.

Rekordowe wyniki finansowe

Mimo że szczegółowe wyniki finansowe za rok 2021 będą znane dopiero za kilka tygodni, Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego, o finansowych rekordach firmy mówił już teraz.

Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego

– Z przyjemnością mogę poinformować, że kolejny rok z rzędu mogliśmy przekazać na polski sport i kulturę narodową większe środki niż w latach ubiegłych. W 2021 roku było to aż 1,155 mld złotych. Dla porównania w roku 2020 osiągnęliśmy wynik 1,048 mld złotych. To przede wszystkim zasługa naszych klientów, którzy są największymi mecenasami sportu i kultury w Polsce oraz pracowników Totalizatora Sportowego. Bez nich osiągnięcie tak wspaniałego wyniku nie byłoby możliwe – podsumował Olgierd Cieślik.

Jak dodał, rekordowe wzrosty na poziomie sprzedaży, dopłat na fundusze celowe i wpływów do budżetu państwa spółka odnotowuje co roku. I tak za 2021 roku suma dopłat do gier LOTTO przekazanych na polski sport i kulturę narodową to wspomniane ponad 1,155 mld zł, w roku poprzednim – prawie 1,05 mld zł, 1,046 mld zł w 2019 r. i niecały miliard (0,976 mld zł) w 2018 r.

W sumie Skarb Państwa z tytułu podatku od gier i dopłat zyskał w 2021 roku rekordowe ponad 2,715 miliarda złotych. Ta kwota była wyższa od planowanej i od sum uzyskanych w latach ubiegłych.

W 2020 r. przekazano do budżetu 2,286 mld zł, w 2019 r. - 2,183 mld zł, a w 2018 r. - 1,947 mld zł.

Totalizator Sportowy może się pochwalić również szybkim wzrostem tempa sprzedaży. Bez dopłat w 2018 roku wyniosła ona 5,093 mld zł, a w 2019 r. – niemal dwa razy więcej, bo 9,893 mld zł. Znaczny przyrost odnotowano w 2020 r., kiedy sprzedaż zwiększyła się do 15,381 mld zł, a w 2021 r. do ponad 26,270 mld zł.

Jubileuszowy rok

65-lecie działalności Totalizatora Sportowego stało się też okazją do przeprowadzenia wieloetapowej kampanii wizerunkowo-informacyjnej, która w szczególny sposób upamiętniła rocznicę powstania firmy. Ambasadorem 65-lecia Totalizatora Sportowego został Robert Lewandowski – ogłoszeniu tego faktu towarzyszył spot wizerunkowy.

W kolejnych miesiącach przedstawiono pozostałe trzy etapy kampanii: pierwszą pod hasłem #WielkieChwile i drugą – #WspólneEmocje, w której spółka zachęcała do kibicowania Biało-Czerwonym podczas najważniejszych wydarzeń sportowych. W trzeciej części Totalizator Sportowy dziękował graczom LOTTO za ich udział we wspieraniu sportu i kultury w Polsce.

Czytaj też:
Totalizator Sportowy z trzecią odsłoną jubileuszowej kampanii

– To pierwsza tak duża kampania związana z marką korporacyjną. Chcieliśmy pokazać niezwykle istotną misję Totalizatora Sportowego – wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej, a także rolę naszych klientów w jej realizacji. Wyjątkowość kampanii podkreśliła także współpraca z niesamowitym człowiekiem oraz wspaniałym sportowcem, jakim jest Robert Lewandowski. W jubileuszowych obchodach wzięli udział również inni znakomici zawodnicy wspierani przez Totalizator Sportowy oraz przedstawiciele świata kultury – mówiła Magdalena Kopka-Wojciechowska, członek zarządu Totalizatora Sportowego.

Kampania dotarła do przeważającej większości Polaków - 83,5 proc. mieszkańców Polski widziało spot co najmniej raz, a 72,8 proc. Polaków widziało spot minimum trzy razy. Nic dziwnego: reklamy wyemitowano ponad 26 tys. razy w 98 stacjach TV i ponad 1400 razy w 120 rozgłośniach radiowych ogólnopolskich, sieciowych i lokalnych. Kampania była też prowadzona w popularnych tygodnikach i dziennikach ogólnopolskich (66 emisji). W internecie miała 405 528 151 odsłon, 1 217 098 kliknięć i zasięg: 85 157 469 unikalnych użytkowników. W kinach całej w Polsce spoty obejrzało także ponad 3,3 mln widzów. Reklamy umieszczono także na 929 tablicach outdoorowych w ośmiu największych miastach Polski.

Jednocześnie Totalizator Sportowy zrealizował wiele innych, niestandardowych działań, które upamiętniły 65. rocznicę jego powstania. To na przykład ekologiczny mural o łącznej powierzchni 690 mkw., który można podziwiać przy głównej siedzibie firmy, czy akcja „Bądź częścią flagi”, w ramach której na fasadzie Dworca Centralnego zawisła biało-czerwona flaga kibiców o powierzchni 420 mkw. Przeprowadzono również konkurs na plakat, w którym wzięło udział ponad 350 uczestników i nadesłano 632 prace. We wrześniu 2021 roku w trasę ruszyło Muzeum Mobilne Totalizatora Sportowego – dotychczas przejechało ponad 6,8 tys. km i odwiedziło je ponad 100 000 osób.

Czytaj też:
#WielkieChwile: Muzeum Mobilne Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego ruszyło w Polskę!
Czytaj też:
Tytuł Człowieka Roku „Wprost” 2021 przyznany. Oto, jak wyglądała gala wręczenia nagród

Artykuł został opublikowany w 4/2022 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.