Dzień Wybrednego Dziecka

Dzień Wybrednego Dziecka

Dodano:   /  Zmieniono: 
Klocki i domek do pomalowania to najlepsze zabawki dla małych dzieci - uważa Małgorzata Ohme, psycholog rozwoju ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Powód? Są proste, więc pozostawiają dzieciom duże pole do popisu. A to jest ważne w wypadku dzieci od 3. do 6. roku życia, u których wykształca się wyobraźnia symboliczna. Dzieci nie byłyby jednak zachwycone takimi prezentami na Dzień Dziecka w czasach gier komputerowych i interaktywnych lalek. Rodzice mają więc problem, jeśli chcą kupować prezenty zgodnie ze wskazówkami psychologów. A specjaliści zalecają również, by wybierać zabawki, które zaangażują we wspólną zabawę dorosłych. Konieczny jest też odpowiedni dobór zabawki dla własnego dziecka, gdyż to, co pochłonie uwagę jednego pięciolatka, innego nawet przez chwilę nie zainteresuje.


do 5 lat
Miś Smiki - klasyczny, pluszowy miś. Znany od czasów Theodora Roosevelta i nazwany na jego cześć. Psycholodzy przekonują, że Teddy Bear zastępuje maluchom matkę i jest łącznikiem między nią i osobami, które dzieci poznają.

Kostka pluszowa Smiki - zabawka interaktywna. Jest kolorowa, zrobiona z różnych materiałów, może się poruszać i wydawać dźwięki.

Gra "Krokodyl u dentysty" - zabawa w dentystę pomaga dziecku oswoić lęk przed stomatologiem, do którego samo będzie musiało się wybrać.


5-10 lat
Kosmiczny kokon z uśpionym Obcym - aby obudzić Obcego, trzeba rozpuścić kokon. A potem zapewnić mu odpowiednie warunki życia, m.in. karmić monstrum specjalnym pożywieniem przez 14 dni, aż urośnie. Dodatkowa atrakcja to badanie Obcego poprzez interaktywną stronę internetową www.obcy.cobi.pl.

Komputer edukacyjny - jeśli już dzieci nie mogą się oderwać od komputera, to niech bawią się takim, który zawiera 30 ćwiczeń z różnych dziedzin, m.in. z angielskiego i polskiego.

Zgadnij, kto to - gra planszowa polegająca na rozpoznaniu postaci z karty wybranej przez przeciwnika. Trzeba zadawać dużo trafnych pytań i wykazać się umiejętnością dedukcji.


10-15 lat
Geomag - polega na budowaniu konstrukcji z magnetycznych prętów i stalowych (chromowanych) kulek. Możliwości jest wiele - dzięki Geomagowi można zbudować trójwymiarowe modele budowli i różnych przedmiotów. Dzieci mogą się bawić z dorosłymi.

Gra "Osadnicy z Catanu" - jedna z najpopularniejszych gier planszowych na świecie. Gracze są osadnikami na wyspie Catan i muszą rozbudować kolonię poprzez stawianie dróg, miast, nowych budynków.

Świat elektroniki - zabawka, która pozwala w bezpieczny sposób przekonać się, jak działa silnik, przełączniki, źródła światła i ciepła. Do zestawu dołączona jest instrukcja zawierająca ponad 180 "przepisów" na eksperymenty.


Zabawa w sport
Wyścigi samochodowe to najpopularniejsza zabawka w Polsce - wynika z "Rankingu zabawek 2006", który opracowała firma Duracell.

1. Tor wyścigów samochodowych ze zdalnie sterowanymi pojazdami (Tecnitoys) - symulator wyścigów samochodowych dla dzieci powyżej ośmiu lat.

2. Zestaw figurek do gier B-Daman (Hasbro) - zestaw gier wzorowany na japońskim serialu animowanym z gatunku anime. W jego skład wchodzą: plansza o wyglądzie stadionu, figurki, którymi prowadzi się rozgrywki, i tor przeszkód. Dla dzieci od lat ośmiu.

3. Mały szympans (Hasbro) - małpka jest naturalnej wielkości. Umie się przytulać, klaskać, wydaje odgłosy.

4. Domek Barbie (Mattel) - rozkładany domek, w którym znajdują się kuchnia, jadalnia, łazienka i salon.

5. Zestaw klocków piłkarskich Lego (Lego) - wierna kopia stadionów, działa na nich nawet oświetlenie i elektroniczna tablica wyników.

6. Samochód dla lalki Polly (Mattel) - zestaw jest wzbogacony o kolekcję strojów podróżnych, w które można przebierać lalkę. Zabawka dla czterolatków.

7. Miecz świetlny (Hasbro) - zabawka inspirowana filmem "Gwiezdne wojny". Miecz ma metalową rękojeść, bawić się nim mogą dzieci, które ukończyły cztery lata.
Więcej możesz przeczytać w 22/2007 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

Spis treści tygodnika Wprost nr 22/2007 (1275)