Przedmiot pożądania

Przedmiot pożądania

Dodano:   /  Zmieniono: 
Czy napój smakuje lepiej, gdy jest zamknięty w ciekawej butelce, a wygląd samochodu ma nie mniejsze znaczenie niż jego możliwości techniczne? Czy przechodząc obok półek pełnych perfum, sprawdzimy zapach tych w pięknym flakonie? Bez wątpienia!

To dlatego, że sztaby specjalistów pracują nad wizerunkiem wszystkiego, co nas otacza – od wystroju banku, przez kształt kieliszków, po batonik. Co było pierwsze – ludzkie pragnienie estetyki czy zabiegi producentów sprowadzające się do komunikatu „musisz to mieć”? Z pewnością to design generuje potrzebę, ale współczesny konsument oczekuje atrakcyjnego opakowania. Design, do niedawna kojarzony z projektowaniem przedmiotów ekskluzywnych, dostępnych dla wąskiego grona osób, które stać na luksus posiadania rzeczy sygnowanych nazwiskiem znanych projektantów, zyskał charakter masowy, nie tracąc na atrakcyjności.

Jemy oczami

Gałązka werbeny w kieliszku z wodą mineralną sprawia, że czujemy się wyróżnieni. Podobnie w sklepie chętniej wybieramy produkty opakowane estetycznie, niosące informację, że sięgamy po coś wyjątkowego. Po co jednak zlecać czołowemu projektantowi stworzenie opakowania napoju, które za chwilę wyląduje w koszu? Design jest nadaniem konsumpcji innego wymiaru. Jest flirtem z klientem, angażującym jego uwagę i wzmacniającym przywiązanie do produktu.

Wzornictwo podlega modzie, a ta przemija, jednak niektóre formy są ponadczasowe.
Więcej możesz przeczytać w 26/2012 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.