Katohipsterzy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zdystansowani od kościelnego mainstreamu katoliccy hipsterzy pokazują, że w awangardowym podejściu do wiary nie ma nic złego.

Boga można znaleźć w drugim człowieku, a w Starbuniu [czyli Starbucksie, popularnej sieciowej kawiarni – red.] jest wiele osób – mówi Jolanta Szymańska. 24-latka w sieci lepiej jest znana jako blogerka Hipster Katoliczka. Z wykształcenia jest muzykiem, a w październiku będzie magistrem prawa. Zajmuje się prawem autorskim i własnością intelektualną, bo to najlepiej współgra z jej zainteresowaniami. Uwielbia sztukę współczesną i wymagającą literaturę, od Goethego po Becketta. Fakt, że mieszka w Krakowie, także sprzyja hipsterskiemu podejściu do życia. – W wolnych chwilach piszę powieść o życiu mojej prababci – zaznacza. I dorzuca, że do pisania używa pióra.

Hipster Katoliczka, autorka bloga „soulstajlowego”, twierdzi, że w Kościele jest wielu młodych ludzi, których – tak jak ją – cieszy kultura, sztuka, literatura, wizyta w muzeum. Albo nawet wyjście na kawę do Starbucksa lub na piwo do hipsterskiej knajpy. Jako że ludziom tym nie zawsze jest dane znaleźć pokrewną duszę we własnym kościelnym środowisku, ona chce do nich dotrzeć przez internet. Katolickim hipsterom radzi więc, co czytać i czego słuchać. Podrzuca pomysły na boskie stylizacje. Tak zwany katoLOOK i równie katolicki wystrój wnętrz. Sama nie ma oporów, by nazywać się hipsterką. Choć twierdzi, że określenie to wymaga przymrużenia oka. Jak większość przedstawicieli tej subkultury interesuje się modą. Nosi duże, ostatnio fioletowe okulary. I nie widzi przeszkód, by w modnych ciuchach iść do kościoła. Co więcej, nie uważa się za reformatorkę, bo jej zdaniem cały katolicyzm jest bardzo hipsterski. – Po pierwsze dlatego, że jest dziś alternatywą. Poza tym jest slow, eko i vintage. Czyli spełnia wszystkie kryteria hipsteryzmu – dodaje.

Więcej możesz przeczytać w 38/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.