Graj, zapłacisz później

Graj, zapłacisz później

Dodano:   /  Zmieniono: 
Mimo że zainteresowanie grami na smartfony spada, zyski producentów gier rosną. Tych ostatnich ratują mikropłatności.

Firma Swrve przez 90 dni badała zachowania 10 mln osób, które grały w ponad 30 popularnych tytułów na smartfonach i tabletach. Okazało się, że 19 proc. graczy po ściągnięciu nowej gry uruchomiło ją tylko raz, a aż 66 proc. z nich grało w nią jedynie w ciągu pierwszej doby. Czy to więc koniec boomu na rynku gier? Nie do końca. Z prognoz Newzoo, firmy badającej branżę gier, wynika, że do 2017 r. wartość tego rynku wzrośnie z 17,5 mld dolarów do ponad 40 mld dolarów. Okazuje się, że mimo iż zainteresowanie grami spada, zyski mają rosnąć. Jak to się dzieje? Wszystko kryje się za jednym słowem: mikropłatności.

Poziom wyżej

Więcej możesz przeczytać w 51/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.