„GLORIA” - MIKROKOSMOS KOBIETY
Kobieta na skraju
Wniektóre poranki nie jestem. I w niektóre popołudnia też nie” – odpowiada tytułowa „Gloria” na pytanie, czy zawsze jest radosna. Bo zwykle nie jest. Sebastián Lelio tworzy piękny, przejmujący portret dojrzałej kobiety. Rozwiany włos po trwałej ondulacji, zachrypnięty głos, okulary. Bohaterka dobiega do sześćdziesiątki. Jej dni wyglądają podobnie. Praca, dom, sen. A raczej próba zaśnięcia wśród krzyków i kłótni sąsiadów. Czasem Gloria dzwoni do dorosłych dzieci, ale one nie mają dla niej czasu. Żyje we własnym mikrokosmosie, z boku pogrążonego w protestach społeczeństwa Chile. Kobieta nie traci jednak wiary w swoje prawo do szczęścia. Kiedy nikt nie słyszy, śpiewa w samochodzie, wieczorami wypuszcza się na dancing, gdzie tańczy i poznaje mężczyzn, którzy jak ona postanowili pokonać smugę cienia. Lelio maluje pejzaż emocjonalny Glorii. Opowiada o jej desperackiej walce o bliskość i nadziei na miłość. Ale też o tym, co okazuje się najważniejsze: prawie do bycia sobą i próbie zachowania godności. Genialną kreację, na miarę heroin Almodóvara, tworzy tu nagrodzona na festiwalu w Berlinie Paulina García. „Glorią” chilijski reżyser świetnie wpisał się w nurt opowieści o dojrzałych ludziach. Portretuje zwyczajną bohaterkę, na co dzień niewidoczną. Udało mu się uchwycić całą gamę uczuć i pokazać dramat, który codziennie przeżywają miliony osób. Nie tylko w Chile.
„GLORIA”, REŻ. SEBASTIÁN LELIO, ART HOUSE
1. „Pięćdziesiąt twarzy Greya”
reż. Sam Taylor- -Johnson
UIP
2. „SpongeBob: na suchym lądzie”
reż. Paul Tibbitt
UIP
3. „Snajper”
reż. Clint Eastwood
ENTERTAINMENT POLSKA
4. „Pingwiny z Madagaskaru”
reż. Simon J. Smith, Eric Darnell
IMPERIAL CINEPIX
5. „Baranek Shaun”
reż. Richard Starzak, Mark Burton
MONOLITH
6. „Kingsman: tajne służby”
reż. Matthew Vaughn
IMPERIAL - CINEPIX SP Z O.O.
7. „Barbie: superksiężniczki”
reż. Ezekiel Horton
UIP
8. „Tajemnice lasu”
reż. Rob Marshall
DISNEY
9. „Wkręceni 2”
reż. Piotr Wereśniak
INTERFILM
10. „Anioł śmierci”
reż. Tom Herder
BEST FILM
DANE WEDŁUG STATYSTYK MULTIKINA DOTYCZĄ OKRESU 20-22.02.2015
Znamię
„WILKOŁACZE SNY” to przewrotny horror. Jonas Alexander Arnby opowiada o życiu rybackiej wioski. Społeczności, gdzie wszyscy wszystko o sobie wiedzą. W tym świecie 19-latka dowiaduje się, że jest wilkołakiem. Wilkołactwo reżyser traktuje jak znamię, które wzbudza strach i agresję. I pokazuje właśnie rodzenie się agresji.
„WILKOŁACZE SNY”, REŻ. JONAS ALEXANDER ARNBY, VIVARTO
Przemoc w domu
„POD OCHRONĄ” to historia kobiety, która próbuje wyzwolić się z zaklętego kręgu przemocy domowej. Lerman rejestruje zarówno strach, jak i siłę matki, która postanawia ratować siebie i synka. Również dzięki zdjęciom Wojciecha Staronia całość sprawia wrażenie podglądania przez dziurkę od klucza: z dystansem, ale uważnie. Kameralny, przejmujący film.
„POD OCHRONĄ”, REŻ. DIEGO LERMAN, SNH
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.