Bank w smartfonie

Bank w smartfonie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Dzięki bankowości mobilnej bankowanie staje się o wiele prostsze i przyjemniejsze. Może ona znacznie ułatwić nam życie w nieprzewidzianych, nagłych sytuacjach.

Polscy konsumenci mają w świecie opinię tych, którzy chętnie przyjmują innowacyjne technologie w bankowości. Instytucje finansowe i dostawcy technologii prześcigają się więc w dostarczaniu rozwiązań umożliwiających nieograniczony dostęp do pieniędzy z dowolnego urządzenia i o każdej porze. Usługi mobilne to jeden z dominujących trendów, które mają zrewolucjonizować oblicze globalnego rynku usług finansowych. Do 2030 r. 2 mld ludzi na całym świecie, którzy dziś nie mają kont bankowych, będzie przechowywać pieniądze i dokonywać płatności za pomocą telefonów komórkowych – przewiduje w swoim Annual Letter Bill Gates. Prognozy właściciela Microsoftu dotyczą przede wszystkim krajów rozwijających się, tymczasem Polska już teraz należy do światowej czołówki w zakresie wykorzystania innowacyjnych technologii w bankowości. Silną pozycję rodzimych rozwiązań na arenie międzynarodowej potwierdzają analizy firmy doradczej Forrester Research, która w najnowszym raporcie poświęconym bankowości internetowej i mobilnej wyróżniła polskie banki.

Wielu z nas wciąż nie zdaje sobie sprawy, ile ważnych, a czasem wręcz niezbędnych w danej chwili spraw można załatwić od ręki dzięki dostępowi do banku za pośrednictwem bankowej aplikacji zainstalowanej w smartfonie czy tablecie. To narzędzie nie musi zastąpić nam innych form kontaktu z bankiem, ale świetnie je uzupełni i uprości, szczególnie w sytuacjach nieprzewidzianych. Wybierając bank, warto sprawdzić, jakie możliwości oferuje jego aplikacja bankowości mobilnej, gdyż w przyszłości może stanowić to bardzo dużą różnicę. Możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu oraz dokonania zakupów i zaciągnięcia kredytu przez telefon to wyróżniki BZWBK24 mobile, czyli usług bankowości elektronicznej BZWBK24 mobile Banku Zachodniego WBK SA, która właśnie została uznana przez specjalistyczny portal finansowy Money. pl za najlepszą na polskim rynku.Opisane funkcjonalności to jednak tylko niewielka część możliwości, jakie daje ten bank. Gama dostępnych rozwiązań jest znacznie bogatsza, a więc liczba okazji do sięgnięcia po smartfon i uruchomienia banku w komórce jest o wiele większa. Trzeba pamiętać, że aplikacja jest dostępna także na tabletach. Korzystanie z obu rozwiązań jest intuicyjne i proste.

Standardowa funkcjonalność usługi bankowości elektronicznej BZWBK24 mobile to oczywiście możliwość sprawdzenia stanu konta. W BZWBK24 mobile opcja ta jest dostępna bez konieczności zalogowania się, a więc można to zrobić bardzo szybko. Oprócz dostępnych środków na rachunku użytkownik zobaczy też na podglądzie ostatnią wykonaną transakcję. Dostępne środki mogą być prezentowane w postaci kwotowej albo procentowej.

POROZMAWIAJ Z BANKOWCEM PRZEZ APLIKACJĘ

Bardzo ciekawym i wciąż niestosowanym powszechnie rozwiązaniem jest możliwość skontaktowania się z przedstawicielem banku za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Usługa „Doradca online” to łatwa forma kontaktu z konsultantem Banku Zachodniego WBK – w formie rozmowy wideo, połączenia audio lub czatu internetowego. Doradcy udzielają informacji o dostępnych produktach oraz pomagają w obsłudze usług bankowości elektronicznej. Są do dyspozycji klienta siedem dni w tygodniu między godziną 8.00 a 20.00. Wystarczy wybrać z aplikacji na smartfonie lub tablecie opcję „Doradca online”.

W żadnym innym banku poza Bankiem Zachodnim WBK SA nie znajdziemy obecnie możliwości kupowania za pośrednictwem usług bankowości elektronicznej biletów komunikacji miejskiej w aż 120 miastach oraz dokonywania opłat za parkowanie w 32 miastach w całej Polsce. To ostatnie rozwiązanie jest szczególnie wygodne, bo nie tylko nie musimy mieć przy sobie monet na opłacenie parkowania w parkometrze, ale jeśli przedłuża się nasza nieobecność, bez problemu dokupimy kolejny bilet, znajdując się z dala od samochodu i parkometru.

KREDYT I PŁATNOŚĆ PROSTO Z TELEFONU

Jeśli bank przygotował dla danego klienta ofertę kredytu gotówkowego, jego uzyskanie jest również możliwe poprzez BZWBK24 mobile. Podobnie jest z limitem w koncie. Decyzja kredytowa jest podejmowana nawet

w 60 sekund, codziennie od godziny 8.00 do 20.00, a więc dodatkowe środki na naszym koncie możemy uzyskać, np. stojąc w kolejce do kasy. Dzięki temu wiele ciekawych okazji zakupowych, na które trafiamy przypadkiem, nie musi przepaść tylko dlatego, że w danej chwili nie mamy wystarczających środków na koncie. Niejednokrotnie zdarza nam się wyjść z domu bez portfela czy karty, ale jedynie z telefonem. Obecnie dzięki udostępnieniu przez Bank Zachodni WBK płatności mobilnych Blik nie musi to oznaczać braku możliwości dokonania zakupów w sklepie. Wystarczy, że będzie on wyposażony w terminal do przyjmowania takich płatności. Aby dokonać płatności telefonem z wykorzystaniem usługi Blik, nie potrzebujemy specjalnej karty SIM. BZWBK24 mobile wygeneruje specjalny, ważny przez dwie minuty kod, który wpiszemy w terminalu płatniczym. W ten sam sposób wypłacimy pieniądze z bankomatu oraz zrobimy zakupy w sklepie internetowym. Płacenie bez gotówki jeszcze nigdy nie było tak proste. Przelewaj i oszczędzaj – gdzie i kiedy chcesz. W telefonie i na tablecie możemy też oczywiście sprawdzić stan swojego rachunku, historię transakcji oraz dokonać przelewów czy założyć lokatę. Bardzo szybko poznamy także kursy walut, lokalizację bankomatów i placówek banku, a nawet miejsca, gdzie możemy zdobywać punkty PAYBACK.

Bez problemu kilkoma dotknięciami na smartfonie będziemy mogli także wykupić ubezpieczenie turystyczne. Kto z nas lubi opłacać rachunki za prąd, internet czy telefon? Przepisywanie danych z faktury to nie tylko czasochłonne zajęcie, lecz także spore ryzyko pomyłki. Istnieje jednak prostsze i wygodniejsze rozwiązanie. Wystarczy wybrać w BZWBK24 mobile opcję „Skanuj i płać” – zeskanować kod QR z faktury lub rachunku oraz potwierdzić transakcję. Pamiętajmy jednak, że do korzystania z aplikacji bankowej w smartfonie będziemy potrzebować dostępu do internetu, a więc jeśli planujemy wyjazd na koniec świata, wówczas lepiej opłacić rachunki wcześniej.

APLIKACJA BANKOWA NA WSZELKI WYPADEK

Rozpoczęcie przygody z bankowością mobilną wymaga w pierwszej kolejności ściągnięcia bezpłatnej aplikacji zgodnej z systemem operacyjnym naszego telefonu lub tabletu. Usługa BZWBK24 mobile działa na telefonach i tabletach z systemem Android, iOS oraz telefonach z systemem Windows Phone. Po ściągnięciu aplikacji niezbędne jest zalogowanie się dokładnie tak samo, jak robimy to w usługach bankowości elektronicznej BZWBK24 internet na komputerze, jednak zaraz po tym aplikacja zaproponuje zdefiniowanie czterocyfrowego kodu PIN. Nawet jeśli nie planujemy na stałe przerzucić się na bankowanie przez komórkę czy tablet, warto mieć w naszym urządzeniu mobilnym usługi bankowości elektronicznej BZWBK24 mobile. Z nimi bankowanie staje się o wiele prostsze i przyjemniejsze, no i oczywiście może znacznie ułatwić nam życie w nieprzewidzianych, nagłych sytuacjach.

Co ważne, w związku z szybkim wzrostem zainteresowania wykorzystaniem aplikacji bankowości mobilnej specjaliści Banku Zachodniego WBK SA wciąż pracują nad udoskonalaniem swoich rozwiązań i wzbogacaniem aplikacji o kolejne przydatne funkcjonalności. Tak więc mając swój bank w komórce czy na tablecie, cały czas możemy się spodziewać ciekawych, przydatnych, miłych i niejednokrotnie zaskakujących niespodzianek. �

Więcej możesz przeczytać w 11/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.