Prosto z Polski

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kosmetyki, żywność, motoryzacja – sukcesy polskich eksporterów udowadniają, że Polska przestała być wyłącznie krajem wódki i kiełbasy.

W Etiopii jeżdżą naszymi ciągnikami z lubelskiego Ursusa. Mieszkanki Hongkongu korzystają ze specjalnych zabiegów kosmetycznych od Ireny Eris. Co czwarta pieczarka na talerzach Europejczyków pochodzi z Polski. Polskie autobusy z podpoznańskiego Solarisa przewożą ludzi w tak egzotycznych miejscach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy wyspa Reunion na Oceanie Indyjskim. Najbardziej pokochali je Niemcy, gdzie firma ma 13 proc. rynku.

Wartość polskiego eksportu w 2014 r. osiągnęła rekordowe 163,1 mld euro. W 2007 r. kwota ta wynosiła nieco ponad 105 mld euro. Oznacza to, że przez siedem lat wartość polskiego eksportu wzrosła o ponad 30 proc. W ubiegłym roku najważniejszymi kierunkami eksportowymi były dla nas Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Francja, Włochy i Rosja. Najpoważniejszym partnerem pozostają Niemcy, gdzie wyeksportowaliśmy produkty wartości prawie czterokrotnie większej niż do drugiej na liście Wielkiej Brytanii. Ważnym kierunkiem są również Czechy. Do naszego południowego sąsiada wysłaliśmy więcej towarów niż do Rosji, niemal czternastokrotnie przewyższającej go pod względem liczby mieszkańców.

Więcej możesz przeczytać w 13/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.