Musi być silna postać

Musi być silna postać

Dodano:   /  Zmieniono: 
Gry rosną kosztem kina i telewizji. Bo stają się coraz bardziej filmowe, a ich produkcja pochłania setki milionów dolarów.

Globalny rynek gier komputerowych wart jest 91,5 mld dolarów – wynika z szacunków firmy Newzoo. W tym roku jego wartość może być bliska 100 mld dolarów. Wielkość polskiego rynku szacowana jest na ponad 400 mln dolarów, czyli ok. 1,5 mld zł. Rynek globalny rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie. I nie ma żadnych kryzysów. Ludzie traktują gry jako formę rozrywki. Gra kosztuje ok. 150 zł, podobnie jak wyjście trzech osób do kina. W kinie mamy rozrywkę na dwie godziny, a przy grach – na wiele dni. I dlatego budżety niektórych gier wielokrotnie przewyższyły koszty przeznaczone na powstanie znanych filmów. Budżet gry Destiny sięgnął 500 mln dolarów. Do bardzo drogich należały Grand Theft Auto czy seria Star Wars. Tyle że zainwestowanie ogromnych pieniędzy w produkcję gry nie znaczy, że przyniesie ona spodziewany zysk. Na przykład Destiny się nie zwróciła. Wielkim sukcesem okazała się seria gier Uncharted, stworzona przez należącego do Sony studia Naughty Dog. Gra znajduje się w pierwszej dziesiątce najlepszych na świecie. Do tej pory sprzedano ponad 21 mln gier – przygód Nathana Drake’a. A w przyszłym miesiącu będzie miała debiut ostatnia część serii. O tym, jak się robi gry warte miliony dolarów, rozmawiamy z Rickym Cambierem, głównym projektantem w studiu Naughty Dog i autorem sukcesu Uncharted.

Więcej możesz przeczytać w 15/2016 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.