Cyberinstruktor

Dodano:   /  Zmieniono: 
Instalacja modemu
Modem jest urządzeniem pozwalającym na przyłączenie komputera do linii telefonicznej i umożliwiającym transmisję danych pomiędzy komputerami za pośrednictwem tejże linii. Nazwa urządzenia jest skrótem dwóch słów: modulacja i demodulacja. Mimo że modemy wynaleziono dość dawno, prawdziwą karierę zrobiły dopiero dzięki Internetowi. Służą bowiem przede wszystkim do podłączenia komputerów osobistych, zwłaszcza domowych, do światowej pajęczyny. Modemy sprzedawane są w dwóch wersjach: wewnętrznej i zewnętrznej. Odmianą wersji wewnętrznej jest modem umieszczony na karcie PCMCIA, przeznaczony do komputerów prze- nośnych. Instalację modemu wewnętrznego najlepiej powierzyć serwisowi lub zaprzyjaęnionemu informatykowi. Można także od razu przy kupnie komputera zażyczyć sobie zainstalowania i skonfigurowania modemu. Kupując modem, powinniśmy wybrać najszybszy dostępny na rynku model. Obecnie standardem jest szybkość 57,600 kb/s. Cena modemu średniej klasy wynosi ok. 300 zł. Przy gorszych (trzeszczących) liniach telefonicznych konieczne może być zaopatrzenie się w model droższy, ale bardziej odporny na zakłócenia. Generalnie podłączenie modemu polega na przypięciu kabli telefonicznych (z wtyczką typu zachodniego) z jednej strony do komputera, a z drugiej do gniazdka telefonicznego w domu. Po sprzętowej instalacji modemu należy przeprowadzić jego komputerową konfigurację. W tym celu w systemie Windows 95 lub 98 otwieramy okno "Mój komputer/Panel sterowania" i klikamy w ikonę "Modemy". Wyświetli się informacja o przystąpieniu do konfiguracji. Trzeba wówczas wybrać opcję "Dodaj". Komputer najpierw sam spróbuje rozpoznać model naszego modemu. Jeśli to się nie uda, należy wybrać opcję "Lista dostępnych urządzeń" lub skorzystać z dyskietki dostarczonej razem z modemem. Wybieramy wtedy na ekranie opcję "Z dysku", odnajdujemy typ naszego sprzętu i klikamy "Dalej". Powinno się pokazać okienko z informacją o poprawnej instalacji. Jeśli będzie inaczej, sprawdęmy połączenie modemu z komputerem, a w wypadku modemu zewnętrznego także to, czy modem jest włączony i podłączony do prądu. Jeżeli takie działania nie pomogą, błąd tkwi najpewniej w automatycznym wyborze portu komunikacyjnego COM. W takiej sytuacji laik komputerowy powinien poprosić o pomoc specjalistę.

(KK)
Więcej możesz przeczytać w 39/1999 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.