Multimedialne lęki

Multimedialne lęki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Tajemnice Domu Strachów" to gra multimedialna przeznaczona dla dzieci powyżej szóstego roku życia. Jej oryginalna wersja "I Spy Spooky" amerykańskiej firmy Scholastic była wielokrotnie nagradzana na przeglądach programów edukacyjnych.
Miejscem akcji jest stary dom nawiedzany przez kościotrupy, duchy i inne zjawy. W kilku pomieszczeniach, jak salon, kuchnia, biblioteka, sypialnia czy strych, Kostuś - przewodnik po programie - ukrył gry i zagadki.
 

"Tajemnice Domu Strachów" to gra multimedialna przeznaczona dla dzieci powyżej szóstego roku życia. Jej oryginalna wersja "I Spy Spooky" amerykańskiej firmy Scholastic była wielokrotnie nagradzana na przeglądach programów edukacyjnych.
Miejscem akcji jest stary dom nawiedzany przez kościotrupy, duchy i inne zjawy. W kilku pomieszczeniach, jak salon, kuchnia, biblioteka, sypialnia czy strych, Kostuś - przewodnik po programie - ukrył gry i zagadki. Trzeba dokładnie przeszukać wszystkie izby i wytropić schowane zadania. Nagrodą za rozwiązanie zagadki jest pochwała oraz... puzzel. Po wykonaniu wszystkich zadań można ułożyć całą układankę. Zabawę można przerwać w dowolnym momencie. Program automatycznie zapisuje, do którego poziomu doszedł użytkownik. A ponieważ w grze może uczestniczyć kilka osób, wyniki każdej są zapamiętywane oddzielnie. Zwycięzca, który przeszedł wszystkie etapy, otrzymuje od Kostusia ozdobny dyplom (można go wydrukować i powiesić na ścianie).
Wykorzystując specjalną opcję, gracze mają możliwość tworzenia plansz z elementów umieszczonych w aktywnych panelach oraz uzupełniania ich własnymi tekstami i nagraniami. Wśród wielu płyt edukacyjnych dla dzieci dostępnych na polskim rynku "Tajemnice Domu Strachów" wyróżniają się przede wszystkim inteligentną zabawą i łamigłówkami, które zaciekawią nie tylko najmłodszych. Grafika zachwyci zarówno dzieci kochające wszelkiego typu straszydła, jak i osoby starsze. Zagadki i polecenia to pełne aluzji i metafor rymowanki, wykorzystujące wieloznaczność języka i zachęcające do zabawy słowami. Gra nie tylko wyrabia spostrzegawczość, pamięć i logiczne myślenie, ale - co nieczęsto się zdarza - wzbogaca także słownictwo. Płytę wydał Optimus Pascal Multimedia. Do uruchomienia programu potrzebny jest komputer klasy PC wyposażony w procesor 486 DX, 16 MB RAM, 10 MB pamięci na twardym dysku oraz system operacyjny Windows 95 lub jego nowszą wersję. (JB)
Więcej możesz przeczytać w 3/2001 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.