Świat oszalał na punkcie tych polskich torebek. W kolejce po nie czeka 15 tysięcy osób!

Świat oszalał na punkcie tych polskich torebek. W kolejce po nie czeka 15 tysięcy osób!

Chylak bags
Chylak bags Źródło: Chylak.com
Żeby kupić torebki Zofii Chylak, trzeba wpisać się na listę i czekać. Razem z 15 tys. innych chętnych.

Zofia Chylak, bo o niej mowa, to niezwykle popularna polska projektanta torebek i akcesoriów skórzanych, której produkty są tak pożądane – zarówno w Polsce, jak i zagranicą – że aby je kupić, należy wpisać się na dłuuugą listę oczekujących. Niezwykłą popularność Zofii Chylak dostrzegła brytyjska edycja „Harpers Bazaar”, która fenomenowi jej marki poświęciła obszerny artykuł w marcowym wydaniu.

Chylak założyła swoją firmę ledwie cztery lata temu, po powrocie z Nowego Jorku, gdzie szkoliła się u takich marek i projektantów, jak Proenza Schouler i Nicolas Caito. W Polsce zauważyła dla siebie niszę, postanowiła więc wyspecjalizować się w skórzanych torebkach i akcesoriach.

– Myślę, że mój styl to połączenie elegancji, wszechstronności i przystępnej ceny. Taki był plan od samego początku, ponieważ chciałam stworzyć coś ponadczasowego – mówił dla „Harpers Bazaar” Zofia Chylak.

Jej torebki zdecydowanie są ponadczasowe – każda seria jest limitowana i posiada unikalny złoty numer wytłoczony na klapie, tuż obok złotego napisu "Made in Poland". Dlaczego projektantka zdecydowała się tak wyeksponować miejsce pochodzenia swoich torebek?

– Kocham Polskę i czuję, że nadszedł czas, abyśmy byli z tego dumni. Teraz, kiedy rozmawiam z klientami i kupującymi, uwielbiają napis „Made in Poland” i mam nadzieję, że fakt, iż marka powstała w kraju, który jest stosunkowo nowy na mapie mody, sprawi, że będzie to jeszcze bardziej ekscytujące – wyjaśnia projektantka.

Każdy produkt marki Chylak jest starannie dopracowany, a to wymaga czasu. W efekcie popyta na nie znacznie przewyższa możliwości produkcyjne projektantki. Dziś na produkty z metką "Chylak" czeka lista 15 tys. osób, a nowe produkty w sklepie sprzedają się w ciągu kilku minut.

– Robimy wszystko, aby odpowiadać na popyt, ale nie chcemy, aby traciła na tym jakość produktu – wyjaśnia projektantka.

Przełomem w rozwoju firmy było nawiązanie współpracy z internetowym sklepem Net-a-Porter.com, co z pewnością wpłynie na jeszcze większą rozpoznawalność marki i zwiększy i tak już duży popyt na jej torebki.

Kto dziś nosi torebki Chylak? Wśród zagranicznych gwiazd są: Alexa Chung, Felicity Jones, Edie Campbell i Caroline Winberg.

– Wsparcie gwiazd i influence rów zdecydowanie pomaga zbudować silną pozycję marki i jej tożsamość. Marka to nie tylko produkt – to cała historia, która jest ważna: inspiracja dla kolekcji, wnętrz i lokalizacji, a także inspirujących ludzi, którzy noszą torby – dodaje Zofia Chylak.

Źródło: Wprost