Nadchodzi koniec CD

Nadchodzi koniec CD

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. A. Jagielak /Wprost
Ceny muzyki w sklepach internetowych są tak niskie, że wkrótce mogą wyeliminować całkowicie rynek płyt CD. To może pociągnąć za sobą załamanie całego rynku fonograficznego.
Założony w kwietniu 2003 r. przez Apple'a sklep muzyczny iTunes Store sprzedał do 6 stycznia 2009 r. ponad 6 mld piosenek. W  polskim sklepie iPlay.pl oferującym muzyczne pliki mp3 jest już zarejestrowanych 120 tys.
użytkowników i zainteresowanie tą formą dystrybucji stale rośnie. Utwór kosztuje od 90 gr do 3,99 zł, jednopłytowy album od 9,99 zł do 39,99 zł. - Ceny, które przez wielu odbiorców są uważane za zbyt wysokie, są określone umowami z wytwórniami muzycznymi. Z pewnością są jednak niższe niż ceny płyt
kompaktowych. Na przykład najnowszy album grupy The Prodigy "Invaders Must Die" przez miesiąc od premiery kosztował w  iPlay 19,99 zł, podczas gdy wersja na krążku - dwa razy więcej - wyjaśnia Krzysztof Jaworski, product manager w iPlay.

Kupując płytę CD wydajemy dużo więcej, bo w dużej części płacimy za wszystko, co jest związane z obsługą "plastikowego krążka", od wyprodukowania przez transport i dystrybucję po sprzedaż w sklepie, a tylko
nieznaczna część ceny trafia do  twórcy i wykonawcy utworu.

Więcej o tym, jak w przyszłości będziemy słuchać muzyki w poniedziałkowym "Wprost"