Mężczyźni są z Ferrari, a kobiety z Mini

Mężczyźni są z Ferrari, a kobiety z Mini

Dodano:   /  Zmieniono: 
Amerykańskie badania wykazują, że płeć odgrywa kluczową rolę przy wyborze samochodu (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Heidi Klum i Seal, jeszcze niedawno występowali wspólnie w reklamie Volkswagena Tiguana. Dziś para jest już po rozwodzie. Może jeżdżenie tym samym modelem samochodu to nie jest najlepszy pomysł dla związku?
Badania rynku motoryzacyjnego w USA dowiodły, że obiegowa mądrość głosząca, iż przedstawiciele obu płci wybierają samochody według różnych kryteriów ma w sobie wiele prawdy. - Kobiety kupujące auta wyraźnie skłaniają się ku mniejszym, bardziej oszczędnym samochodom oraz pojazdom typu crossover – zauważa Kristen Andersson z TrueCar.com, firmy prowadzącej badania w tym zakresie. - Mężczyźni zachowują się zupełnie odwrotnie. Wolą albo szybkie i sportowe samochody z wyróżniającą się linią, albo duże maszyny, jak ciężarówki lub SUV-y – dodaje Andersson.

Amerykanki wybierają volvo...

Modelem najchętniej wybieranym przez Amerykanki (57,9 proc wskazań) okazało się Volvo S40. Inne samochody często kupowane przez panie to: Nissan Rogue, Volkswagen Eos,  Volkswagen Beetle i Hyundai Tucson. Warto zwrócić uwagę na nową odsłonę poczciwego Volkswagena-garbusa. Los Angeles Times odnotowuje, że „blisko 55 proc. nabywców Beetle to kobiety, pomimo tego iż Volkswagen wprowadził zmiany w modelu, by uczynić go bardziej atrakcyjnym dla mężczyzn". „Nowa wersja w istocie przyciągnęła mężczyzn. Rok wcześniej kobiety stanowiły ponad 60 proc. nabywców garbusa" – czytamy w dalszej części artykułu.

...Amerykanie - porsche...

Wiemy więc czym jeżdżą i czym chcą jeździć Amerykanki. A co z Amerykanami? Przedstawiciele brzydszej płci zdecydowanie dominują wśród osób kupujących Porsche 911 – aż 88,2 proc. nabywców tego modelu posiadało parę chromosomów XY. Na dalszych miejscach w tym zestawieniu znalazły się GMC Sierra, Ford serii F, Chevrolet Corvette i Chevrolet Silverado.

Płeć powiązana jest nie tylko z wyborem konkretnego modelu – okazuje się, że odgrywa ona istotną rolę także przy wyborze marki samochodów. Do ulubionych marek kobiet należą Mini, Nissan, Kia, Honda i Mitsubishi. Z kolei najbardziej „męskie" marki samochodów to Ferrari, Bentley, Maserati, Porsche i Jaguar. Mężczyźni wybierają też oczywiście marki nieco przystępniejsze cenowo – w tej kategorii najczęściej decydują się na samochody marek GMC, Dodge, Land Rover, Ford i Chevrolet.

...a Polacy to, na co ich stać

Gdyby dane zza oceanu przełożyć bezpośrednio na polskie realia, okazałoby się, że pod względem motoryzacji jesteśmy bardzo kobiecym narodem. Na polskim rynku nowych samochodów dominują auta małe i oszczędne - w 2011 r. najpopularniejszymi modelami w Polsce były Skoda Octavia, Opel Astra, Skoda Fabia, Ford Focus i Toyota Yaris. Z kolei wśród najczęściej kupowanych przez Polaków aut używanych znalazły się nieco większe modele samochodów - takie jak Volkswagen Passat, czy Audi A4. Czy to oznacza, że po polskich drogach jeżdżą głównie kobiety? Nie – po prostu Polacy, w odróżnieniu od Amerykanów, muszą mierzyć zakupowe zamiary siłą własnego portfela. Na marzenia o idealnym samochodzie polskich kierowców (na razie) nie stać.