Kulisy branży fitness. Ile zarobiła Chodakowska?

Kulisy branży fitness. Ile zarobiła Chodakowska?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.huŹródło:FreeImages.com
Polska tyje. Problemy z nadwagą ma już co drugi z nas. Na grubych brzuchach Polaków rośnie cała branża dietetyków, instruktorów fitness i producentów leków odchudzających.
507 tys. – tyle fanów ma oficjalny profil Facebook Ewy Chodakowskiej w trakcie pisania tego artykułu. To znana z telewizji śniadaniowych instruktorka fitness, autorka programów odchudzających, nazywana ,,trenerką wszystkich Polek”. Filmy z jej treningami dostępne w sieci wyświetlono do tej pory prawie 6 mln razy, a miesięcznie w wyszukiwarce Google o Chodakowską pyta kilkaset tysięcy osób.

Od niedawna jest ambasadorką marki Adidas, wystąpiła w reklamach Play i LG. Jej książkę kupiło ponad 100 tys. osób, płyta z muzyką do ćwiczeń trafiła do dziesiątki najlepiej sprzedających się płyt w kraju, a za promocją trenerki stoją producenci sprzętu sportowego i suplementów diety. Chodakowska jest najbardziej medialnym przykładem na to, że branża instruktorów fitness, dietetyków i producentów leków odchudzających przeżywa w Polsce prawdziwy boom.

Jerzy Wałach z Centrum Leczenia Otyłości w Krakowie praktycznie co roku otwiera nową placówkę. Ma ich już 20. Wkrótce chce oddać dwie kolejne. Konrad Gaca, prezes Stowarzyszenia Walki z Otyłością, jesienią poprowadzi w Polsacie program ,,FAT Killers. Zabójcy tłuszczu”, w którym będzie odchudzał Polaków na wizji. Na razie robi to przez Internet, z czego miesięcznie korzysta 1200 osób. Telefony urywają się u dr. Janusza Orzelskiego z sekcji chirurgii otyłości w gdańskim szpitalu Swissmed. Pacjent zostawia u niego równowartość kilku średnich krajowych. Z kolei rynek odchudzających suplementów diety jest już wyceniany na ponad 100 mln zł.

Lekarze biją na alarm. W Polsce szaleje prawdziwa epidemia otyłości. 60 proc. Polaków ma nadwagę, a co szósty z nas jest otyły. Problem nie dotyczy tylko ludzi w średnim wieku. Polskie dzieci są jedynymi z najbardziej otyłych w całej Unii – co trzeci polski jedenastolatek ma nadwagę. Nic dziwnego, że fitness-biznes tyje z każdym rokiem

Killer-kasa

- Pracuję w tej branży już kilkanaście lat, ale czegoś takiego jeszcze nie widziałam. Ta książka od kwietnia tego roku nieprzerwanie jest na pierwszych miejscach sprzedaży. Pobiła Grocholę, Kinga i Greya. Na razie sprzedaliśmy ponad 100 tys. egzemplarzy – relacjonuje sukces bestsellera ,,Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską” Magdalena Tokarczyk z biura promocji książki. To zbiór instrukcji i porad na temat treningów, diet i zdrowego stylu życia autorstwa Chodakowskiej i jej narzeczonego Lefterisa Kavoukisa. Ile para zarobiła na poradniku? – Przy tego typu pozycjach autor dostaje z reguły kilkanaście procent od połowy ceny książki. Chodakowska z partnerem mogli więc zgarnąć ponad 300 tys. zł – mówi ekspert z branży wydawniczej.

Dodatkowe wpływy popłynęły do niej również od niemieckiego koncernu odzieżowego Adidas. Od marca Chodakowska jest ambasadorką tej marki. Na treningach występuje w butach i getrach w 3 paski, włosy spina w kitkę sportową opaską Adidasa, a w czerwcu pod patronatem marki wzięła udział w największym na świecie treningu fitness. 3 tys. ludzi zgromadziło się na warszawskim Polu Mokotowskim, żeby ćwiczyć z Chodakowską. – Za ten występ nie wzięłam ani grosza, ale spełniłam swoje życiowe marzenie – mówi trenerka. Zdaniem ekspertów z Pentagon Research, która od lat zajmuje się wyceną marketingową sportowców, za całą kampanię dla Adidasa mogła zgarnąć ok. 100 tys. zł.

Niedługo pieniądze dostanie również od operatora sieci komórkowej Play. Razem z telekomem trenerka stworzyła mobilny serwis fitness. Zainteresowanie wokół nowej aplikacji przerosło oczekiwania twórców. Według naszych ekspertów do Chodakowskiej z tego tytułu może trafić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Ile trenerka zgarnęła z reklam, a ile dostała od sponsorów? Jakie ma plany na własny biznes i jak oprócz niej zarabia cała branża polskich dietetyków, trenerów i producentów suplementów diety?

O kulisach fitness-biznesu dowiecie się w najnowszym wydaniu tygodnika "Wprost"

Najnowszy numer "Wprost" od niedzielnego wieczora jest dostępny w formie e-wydania

Najnowszy "Wprost" jest także dostępny na Facebooku

"Wprost" jest dostępny również w wersji do słuchania .