- Faktem jest, że w dużych dziennikach telewizyjnych pojawiają się tematy sensacyjne, tematy poruszające opinię publiczną, i faktem jest też, co gorsza, że tematy poważne, trudne do zrobienia są pomijane. Ale to nie jest tak, że programy informacyjne stały się tabloidami - przekonuje Jarosław Gugała, twarz polsatowskich "Wydarzeń" w rozmowie z Magdaleną Rigamonti.
Gugała przekonuje jednocześnie, że jeśli chodzi o tabloidyzację mediów to "w Polsce i tak nie jest źle, ba, w całej Europie nie jest źle, w porównaniu np. ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie już 20 lat temu dzienniki głównych stacji były zdominowane przez mielone w kółko tematy bulwarowe". - Nie mówiąc o sprawach zagranicznych, bo tych tematów w zasadzie w amerykańskiej telewizji nie ma - dodaje.
Zdaniem Gugały "tabloidyzacja ma dwie twarze". - Ta dobra polega na tym, że dziennikarz musi starać się przedstawić nawet bardzo poważny temat w sposób atrakcyjny - wyjaśnia. A druga twarz? - Taka, że tematy nieistotne, ale za to np. sensacyjne zaczynają dominować. Z prostego powodu, bo mają lepszą oglądalność - tłumaczy.
Pełny zapis rozmowy Magdaleny Rigamonti z Jarosławem Gugałą w najnowszym (34/2013) numerze tygodnika "Wprost".
Zdaniem Gugały "tabloidyzacja ma dwie twarze". - Ta dobra polega na tym, że dziennikarz musi starać się przedstawić nawet bardzo poważny temat w sposób atrakcyjny - wyjaśnia. A druga twarz? - Taka, że tematy nieistotne, ale za to np. sensacyjne zaczynają dominować. Z prostego powodu, bo mają lepszą oglądalność - tłumaczy.
Pełny zapis rozmowy Magdaleny Rigamonti z Jarosławem Gugałą w najnowszym (34/2013) numerze tygodnika "Wprost".
Najnowszy numer "Wprost" od niedzielnego wieczora dostępny w formie e-wydania .
Najnowszy "Wprost" także dostępny na Facebooku .