Świąteczny szczyt paczkowy
Artykuł sponsorowany

Świąteczny szczyt paczkowy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Świąteczny szczyt paczkowy
Świąteczny szczyt paczkowy Źródło: mat.prasowe
Na rynku kurierskim rozpoczyna się właśnie świąteczny szczyt paczkowy. Już pod koniec listopada rośnie liczba zamówień w sklepach internetowych i przybywa paczek w sieci kurierskiej. Jak co roku eksperci DPD Polska radzą konsumentom i e-sklepom, co zrobić, aby wszystkie przesyłki trafiły pod choinkę na czas.

Po „czarnym piątku”, czyli dniu tradycyjnych w krajach anglosaskich i coraz popularniejszych w Polsce promocji i wyprzedaży poprzedzających adwent, kurierzy i sklepy internetowe zaczynają mierzyć się z największym wyzwaniem logistycznym roku – świątecznym szczytem paczkowym. W ciągu dwóch tygodni poprzedzających Wigilię średnie dzienne wolumeny przesyłek są większe nawet o 50% niż w pozostałej części roku. Według badań firmy doradczej Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016”, polskie rodziny wydadzą na tegoroczne prezenty pod choinkę średnio 1121 zł, czyli 5% więcej niż rok temu, a 37% tych pieniędzy zostanie wydane w sklepach internetowych.

– Bożonarodzeniowe szczyty są wyjątkowe, bo rozciągnięte w czasie. To już nie jeden, dwa dni, jak w przypadku coraz popularniejszego u nas „cyberponiedziałku”, ale długi okres wytężonej pracy całych zespołów firm kurierskich. Jak co roku już w połowie listopada przestawiamy się na przedświąteczne procedury – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Firma DPD Polska na czas szczytu paczkowego zwiększa zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Paczki będą doręczane również we wszystkie soboty grudnia. Co więcej, w tym okresie spółka wykracza poza rynkowy standard i udostępnia nadawcom możliwość wysyłania paczek w weekendy z dostawą w najbliższy poniedziałek po nich następujący. To idealna propozycja dla wysyłających, którzy chcą zrealizować wszystkie otrzymane zamówienia w tym gorącym okresie.

Jak usprawnić świąteczne zakupy – poradnik dla konsumentów

Chcąc uniknąć obaw, czy zamówione prezenty pod choinkę dotrą na czas, warto złożyć zamówienia w sklepach internetowych z odpowiednim, co najmniej dziesięciodniowym wyprzedzeniem. Wiele przesyłek dociera do adresatów z opóźnieniem z powodu błędnie, bądź nieczytelnie wypełnionych pól teleadresowych. Aby ustrzec się niepotrzebnego stresu, przedstawiamy poniżej kilka prostych porad, które zminimalizują ryzyko kłopotów.

Warto złożyć zamówienie w sklepie internetowym z bezpiecznym wyprzedzeniem, najlepiej dwutygodniowym, a najpóźniej na pięć dni roboczych przed Wigilią. Jest to również dobre zabezpieczenie przed skutkami czynników losowych, w tym m.in. wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować opóźnienia, a na które kurier nie ma wpływu.

  1. Należy zadbać o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail).
  2. Paczki standardowo doręczane są w godzinach pracy (pomiędzy 9 a 17), dlatego warto pomyśleć o zamówieniu przesyłki do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia.
  3. Warto sprawdzić, czy zamawiany towar jest dostępny w magazynie e-sklepu. Jego brak z pewnością wydłuży cały proces doręczania prezentu.
  4. Dobrze jest monitorować status przesyłki poprzez narzędzie służące do „śledzenia” paczki udostępnione na stronie internetowej DPD Polska.
  5. Elastyczne zarządzanie odbiorem paczki ułatwia usługa Predict - odbiorca otrzymuje powiadomienie e-mail lub sms zawierające precyzyjną informację o planowanym doręczeniu wraz z wygodną opcją zmiany terminu doręczenia oraz imię i numer telefonu kuriera.

– W tym roku po raz pierwszy za świąteczne e-zakupy będzie można zapłacić u kuriera DPD Polska kartą płatniczą, oczywiście jeżeli nadawca paczki, na przykład sklep internetowy, ma stosowne zapisy w umowie z DPD. Na razie płatności kartą dostępne są w Warszawie i we Wrocławiu, ale z czasem zostaną wprowadzone w całej Polsce - mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.

- Planując przedświąteczne zakupy warto pamiętać, że w grudniu aura czasem płata figle. Opady śniegu czy gołoledź powodują duże utrudnienia w ruchu kołowym, na którym przecież opiera się cały transport przesyłek kurierskich. Odpowiednie wyprzedzenie, z jakim składamy zamówienia, pozwala zminimalizować ryzyko poważniejszych opóźnień – dodaje Łukasz Zembowicz.

Poradnik dla e-sklepów

Doświadczenia ostatnich lat pozwoliły wypracować standardy działania w przypadkach wzmożonej aktywności handlowej. Przypominamy o kilku podstawowych czynnościach.

  1. Warto wyraźnie zaznaczyć na platformie sprzedażowej e-sklepu produkty, których nie ma na magazynie (które wymagają dłuższego czasu dostawy)
  2. Być może należy rozważyć zatrudnienie na okres przedświąteczny dodatkowych pracowników.
  3. Polecaj klientom korzystanie z śledzenia przesyłek oraz innych usług wspomagających proces dostarczenia paczki do adresata (np. DPD Predict).
  4. Umieść na swojej witrynie komunikat z poradą o dokonaniu zakupów odpowiednio wcześniej przed świętami. Zaznacz termin, po którym nie będą przyjmowane nowe zamówienia.

Zastosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy prawdopodobieństwo, że przesyłki dotrą na czas i we właściwe miejsce, w dobrym stanie i bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.

O DPD Polska

DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje z ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 95 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek.

DPDgroup doręcza codziennie 3,6 mln przesyłek na całym świecie w sposób neutralny dla środowiska. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. Geopost w 2015 zanotowała przychody w wysokości 5,7 mld euro.