Pasażer musiał wczołgiwać się do samolotu. Kuriozalne tłumaczenie personelu

Pasażer musiał wczołgiwać się do samolotu. Kuriozalne tłumaczenie personelu

Airbus A320 w barwach Vanilla Air
Airbus A320 w barwach Vanilla Air Źródło: Wikipedia / Qaz741, CC BY-SA 3.0
Skandal z udziałem japońskich tanich linii lotniczych Vanilla Air. Poruszający się na wózku pasażer został zmuszony do wczołgiwania się do samolotu po schodach, gdyż według regulaminu tylko osoby mogące samodzielnie dostać się na pokład, mogą uczestniczyć w locie.

44-letni Hideto Kijima podróżował z wyspy Amami do Osaki. Mężczyzna jest sparaliżowany od pasa w dół i porusza się na wózku inwalidzkim. Na lotnisku okazało się, że obsługa nie posiada odpowiedniego sprzętu, by przetransportować niepełnosprawnego na pokład samolotu, a mężczyźnie powiedziano, że nie będzie mógł polecieć, jeśli okaże się, że nie jest w stanie samodzielnie wsiąść do maszyny.

Kijima był na lotnisku ze znajomymi, którzy chcieli wnieść go do samolotu, ale personel ich powstrzymał, tłumacząc to procedurami. W związku z tym mężczyzna wysiadł z wózka i zaczął wczołgiwać się po schodach. – Musiałem zignorować to wszystko i wspinać się, w przeciwnym razie nie byłbym w stanie wrócić do Osaki – relacjonował potem 44-latek.

Mężczyzna o skandalicznej sytuacji poinformował organizację zajmującą się kontrolą przestrzegania procedur w stosunku do niepełnosprawnych pasażerów. – Nigdy nie sądziłem, że ktoś odmówi mi możliwości lotu, ponieważ nie potrafię chodzić. To złamanie praw człowieka – pisał w skardze mężczyzna.

Kijima podróżuje po całym świecie – jak twierdzi, korzystał z około 200 lotnisk w 158 krajach, ale taka sytuacja spotkała go po raz pierwszy. Właściciel linii lotniczych, firma All Nippon Airways, przeprosił za incydent po tym, jak poszkodowany złożył skargę w ministerstwie transportu.

Źródło: The Independent