Bułka z kiełbaską zamiast Jezuska. Szokująca reklama wywołała skandal

Bułka z kiełbaską zamiast Jezuska. Szokująca reklama wywołała skandal

Kalendarz adwentowy z hot-dogiem
Kalendarz adwentowy z hot-dogiem / Źródło: Twitter / @PeteBarronMedia
Sieć piekarni Greggs wywołała skandal reklamą swojego tegorocznego kalendarza adwentowego. Zamiast dzieciątka Jezus w żłobie postanowiono umieścić… bułkę z kiełbasą – podaje „Telegraph”.

Sieć piekarni Greggs z Wielkiej Brytanii publikowała zdjęcia, aby promować kalendarz adwentowy, który zawiera kupon na poczęstunek przed świętami Bożego Narodzenia. Kampania reklamowa zakończyła się jednak wielkim skandalem, bowiem na jednym ze zdjęć, które firma postanowiła zamieścić w sieci, zamiast Jezusa w żłobku pojawiła się… parówka w cieście. Kiedy internauci zobaczyli wspomniane dzieło, posypały się krytyczne komentarze. Jedni wzywali do bojkotu piekarni Greggs, aby zaprotestować przeciwko jej „choremu, antychrześcijańskiemu kalendarzowi”. Inni również wyrażali swoje oburzenie i przekonywali, że właściciele firmy to tchórze i powinni oddać wszystkie swoje zyski.

W związku z zamieszaniem, przedstawiciele Greggs postanowili wydać oświadczenie. „Bardzo nam przykro, że wywołaliśmy taki skandal, to nigdy nie było naszą intencją” – podkreślili.

Kalendarz adwentowy Greggs jest dostępny w wybranych sklepach i kosztuje 24 £. Niektórzy nabywcy znajdą w swoim kalendarzu adwentowym karty podarunkowe o wartości do 25 £. Są one ważne przez 12 miesięcy.

/ Źródło: Telegraph

Czytaj także

 5
  • 53 Rzekł do nich Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie jedli Ciała Syna Człowieczego ani pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. 54 Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. 55 Ciało moje jest prawdziwym pokarmem,
    •  
      Najważniejsze, żeby parówka była ze świni
      • Ci, którzy nadal nie skojarzyli opisanego powiązania, powinni w celu jego zrozumienia obejrzeć ten niezwykle popularny na świecei, tłumaczony na wiele języków filmik ( wraz z komentarzami na YT ), aby zastanowić się nad istotą rzeczy, które się nam niezmiennie wmawia...
        youtube
        • Najpierw żarcie, wtedy moralność, tak Bertolt Brecht w Opera za trzy grosze (1928). Taki (nied-)oświecony "postęp".

          Czytaj także