Do tej pory w lokalach sieci McDonald's na niemal całym świecie można było znaleźć białe, jednorazowe sztućce m.in. łyżeczki do lodów czy widelce i noże do sałatek. Biuro prasowe McDonald's informowało, że w samym 2017 r. polska sieć wydała do zakupionych produktów 27 milionów jednorazowych noży, widelców i łyżeczek. Z uwagi na konieczność dbania o środowisko, dotychczasowe sztućce zostaną zastąpione przez ich czarne odpowiedniki. Najważniejszą różnicą jest materiał, z którego wykonane są sztućce: trudny do recyclingu polistyren (PS) zostaje zastąpiony surowcem PP (polipropylen), który jest w pełni recyklingowy. Do 2025 r. McDonald’s wprowadzi recykling we wszystkich restauracjach marki oraz całkowite przejście na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, produkcji certyfikowanej lub recyklingu.
– Chcemy wykorzystać skalę swojej działalności do uzyskania pozytywnego wpływu na środowisko. Wprowadzenie sztućców z polipropylenu jest jednym z elementów szerszej strategii McDonald’s, zakładającej dążenie do zamkniętego obiegu surowców – wyjaśnia Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Czytaj też:
Obsługa McDonald's wyprosiła 14-latkę. Musiała zjeść na mrozie