Odzież pracownicza na lato: Od T-shirtów z nadrukiem po okrycia wierzchnie
Artykuł sponsorowany

Odzież pracownicza na lato: Od T-shirtów z nadrukiem po okrycia wierzchnie

Odzież pracownicza
Odzież pracownicza Źródło:Adobe Stock
Jakie są główne kryteria wyboru letniej odzieży roboczej? Jak wybrać idealny bazowy T-shirt i co narzucić na niego przy załamaniu pogody? Która metoda znakowania odzieży najlepiej sprawdzi się w Twojej branży? Przeczytaj nasz poradnik i przygotuj swój zespół na lato!

Jakie właściwości powinna mieć letnia odzież robocza?

Oddychalność

W gorące dni pocimy się mocniej, a wzmożony wysiłek fizyczny podczas pracy dodatkowo podnosi temperaturę ciała. Dotyczy to zarówno outdoorowych, jak i zadaszonych stanowisk pracy; przeszklone hale robocze mocno nagrzewają się w słońcu, a klimatyzacja w lokalach gastronomicznych czy w pojazdach bywa czasem zawodna. Przewiewna koszula lub T-shirt z nadrukiem nie będzie nieprzyjemnie lepić się do ciała, co pozwoli pracownikowi zachować uczucie świeżości i komfortu.

Odporność na uszkodzenia

Każda koszulka robocza „wyjeżdża” z szafy przynajmniej kilka razy w tygodniu i równie często ląduje w pralce; tym bardziej, że w wielu branżach – od gastronomii po mechanikę samochodową – na ubraniach służbowych niemal codziennie pojawiają się plamy.

T-shirty z nadrukiem firmowym powinny być więc na tyle wytrzymałe, by zarówno materiał, jak i znakowanie zachowały swoją funkcjonalność i estetykę przy intensywnej eksploatacji.

Walory estetyczne

Warto zaznaczyć, że aspekt wizualny jest tu nie mniej ważny: schludnie ubrani pracownicy to przecież „wizytówka” firmy i dowód jej profesjonalizmu. Menedżerowie chętnie wykorzystują marketingowy potencjał odzieży firmowej także poza standardowymi godzinami pracy, zaopatrując swój zespół w okolicznościowe T-shirty reklamowe (https://sklep-logos.pl/t-shirty-reklamowe) noszone na firmowych dniach otwartych, targach branżowych i innych wydarzeniach promocyjnych.

II T-shirty z nadrukiem firmowym – baza letniej odzieży roboczej

Chyba nie ma powszechniejszego stroju służbowego, niż klasyczna koszulka z krótkimi rękawami. Noszą je pracownicy fizyczni, personel lokali gastronomicznych, kurierzy, kierowcy, sprzedawcy, przedstawiciele służb porządkowych i wielu innych branż.

Najpopularniejszym materiałem letnich T-shirtów – także tych roboczych – jest bawełna. Nie bez powodu: naturalne włókno pozwala skórze swobodnie oddychać, nie tracąc przy tym na trwałości. Nowoczesne dzianiny bawełniane, takie jak np. SUPIMA® lub Belcoro® świetnie spisują się przy intensywnej eksploatacji podczas pracy: dzięki wysokiej odporności na uszkodzenia spełniają wszystkie wymienione wyżej warunki.

Na stanowiskach wymagających większej mobilności dobrze sprawdzają się mieszanki bawełny z przędzą syntetyczną. Uszyte z nich koszulki są bardziej elastyczne, zapewniając tym samym pełną swobodę ruchów. Naciągnięte syntetyczne włókna wracają do pierwotnego kształtu, dlatego niewielki dodatek poliestru, elastanu czy Lycry® utrzyma w ryzach fason T-shirtu.

Koszulka polo – w jakich branżach sprawdzi się najlepiej?

Koszulki polo z nadrukiem

Konstrukcja popularnej „polówki” w zasadzie nie różni się od klasycznego T-shirtu, dlatego jej walory funkcjonalne i zasady wyboru materiału pozostają te same. Dzięki obecności rozpinanego kołnierzyka koszulka polo prezentuje się przy tym bardziej elegancko i formalnie.

Fason polo wywodzi się z kortów tenisowych, dlatego do dziś znajduje szerokie zastosowanie w branży sportowej i rekreacyjnej. Szykowne „polówki” doskonale wpisują się także w warunki pracy na stanowiskach kojarzonych z urodą i luksusem, takich jak fryzjerstwo, kosmetologia, wellness. Noszą je również kelnerzy, barmani, personel sklepów odzieżowych, obuwniczych czy spożywczych.

T-shirty z nadrukiem czy haftem? Kilka słów o metodach znakowania

Tradycyjne materiały T-shirtów pracowniczych nie stawiają ograniczeń co do wyboru metody znakowania. Wszystko zależy tu od wyglądu logo, liczby zamówionych sztuk i pożądanego efektu.

W przypadku zamówień wielkonakładowych rekomendowaną metodą jest sitodruk. Każda użyta farba musi mieć tu osobną matrycę, jednak koszt jej wykonania jest jednorazowy; jeśli cenę tę rozłożymy na wiele sztuk odzieży, uzyskamy niską cenę jednostkową. Sitodruk wyróżnia się także wysoką odpornością na ścieranie i pranie. Przy nanoszeniu wielobarwnych emblematów z dużą liczbą szczegółów najlepsze efekty przynoszą techniki termotransferu i druku cyfrowego.

Haft, kojarzony powszechnie z elegancją i prestiżem, jest standardową metodą znakowania odzieży biznesowej. Haftowane logo znakomicie wpisuje się także w estetykę koszulek polo. Nowoczesne maszyny hafciarskie wiernie odtwarzają logotypy o rozmaitych kształtach i barwach, a emblemat nie traci formy po praniu w gorącej wodzie ani bezpośrednim zetknięciu z żelazkiem.

III Letnie okrycia wierzchnie dla pracowników

Bezrękawnik z nadrukiem: ochrona termiczna i swoboda ruchów

Warunki pracy na wysokościach, na morzu lub w górach rządzą się swoimi prawami: nawet w najcieplejsze letnie dni pracownicy są wystawieni na chłodny, porywisty wiatr. Aby zapewnić im komfort termiczny, warto zaopatrzyć ich w bezrękawniki z wiatroodpornego softshellu. Odzież tego typu okrywa bowiem wrażliwe okolice torsu, nie ograniczając przy tym zakresu ruchu ramion. Fason bez rękawów umożliwia także stałe odprowadzanie nadmiaru ciepła spod odzieży, co w lecie ma szczególnie duże znaczenie.

Kurtka softshell: odzież pracownicza do zadań specjalnych

Załamania pogody mogą przytrafić się nawet w środku lata. Oprócz bezrękawnika przyda się wówczas softshellowa kurtka z regulowanym kapturem. Dzięki dobrej oddychalności softshell jest najlepszym materiałem letnich kurtek roboczych. Gdy mocno wieje i pada, ale słupki rtęci wciąż utrzymują się na wysokim poziomie, materiał swobodnie przepuszcza powietrze, zapobiegając tym samym przegrzaniu i zapoceniu.

Metody znakowania softshellu

Najpopularniejszą metodą znakowania softshellu jest druk transferowy: użyte barwniki wtapiają się w strukturę materiału, a naniesiona grafika rozciąga się wraz z nim, bez pękania ani trwałych odkształceń. W myśl obiegowej opinii softshellu nie powinno znakować się haftem, ponieważ przebite miejsca tracą swoje właściwości wiatro- i wodoodporne. W rzeczywistości jednak wszystko zależy od rozmiaru logotypu – wykonanie małego emblematu nie wpływa w zauważalny sposób na użytkowanie odzieży. Warto jednak pamiętać, że w przeciwieństwie do druku transferowego haft nie rozciąga się.

Bluzy i polary firmowe – odzież na chłodniejsze dni

Lekkie okrycie wierzchnie przydaje się także kierowcom, dostawcom, pilotom wycieczek i wszystkim tym, którzy pracują w nocy lub we wczesnych godzinach porannych – nawet w lecie temperatura spada wówczas o dobre kilka stopni. Dobrą alternatywą dla softshellu będzie tu miękka, delikatna bluza z polaru lub dzianiny.

Bawełna czy polar? Kryteria wyboru bluz roboczych

Jeśli stanowisko pracy wymaga wzmożonej aktywności fizycznej, warto postawić na polar. Materiał odprowadza nadmiar wilgoci ze skóry i szybko ją odparowuje, co zapewnia właścicielowi komfort termiczny i uczucie świeżości. Na rynku dostępne są także polary z hydrofobową impregnacją, które radzą sobie nawet w przelotnym deszczu. Dzianina jest lekka niczym piórko i nie gniecie się, dlatego „awaryjna” bluza zmieści się nawet w schowku samochodowym!

Bluzy z bawełnianej dzianiny wyróżniają się przede wszystkim estetyką: w przeciwieństwie do polarów, jednoznacznie kojarzonych z segmentem outdoorowym, zachowują typowo miejski charakter i świetnie prezentują się w połączeniu z casualowymi ubraniami. Naturalna bawełna swobodnie przepuszcza powietrze i jest niezwykle przyjemna w dotyku; warto jednak pamiętać, że dzianinowa bluza wyschnie później, niż polar, a materiał nie chroni przed wilgocią ani przenikliwym wiatrem.

Metody znakowania bluz pracowniczych

Bawełna stosowana do szycia bluz dzianinowych znakomicie przyjmuje każdą metodę znakowania. W przypadku polarów pula technik jest ograniczona: wypukłe włosie uniemożliwia tu wykonanie czytelnego, precyzyjnego nadruku. Standardową metodą znakowania polaru jest haft komputerowy.

Jeśli zamawiany logotyp jest zbyt rozbudowany i szczegółowy, by precyzyjnie odtworzyć go za pomocą hafciarki, nie musisz rezygnować z zamówienia polarów. Grafikę wystarczy wydrukować na tekstylnej naszywce sublimowanej: technologia druku pozwala tu na odtworzenie dowolnych wzorów i kolorów, łącznie z przejściami tonalnymi. Tak przygotowany emblemat przyszywa się następnie w wybranym miejscu bluzy.

Źródło: sklep-logos